Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Halebop/telia Sergel inkasso

Fick samtal från halebop ang mitt abonnemang som håller på att löpa ut, killen hade ett bra erbjudande.. har haft en del fakturer från halebop som hamnat hos sergel genom åren fast inkasso kraven är alltid betalda, hur påverkar det om dom tar en upplysning via sergel som jag hört dom gör.. tacksam för svar !

Sergel påverkar inte alls om det är det som dom tar.

Jobbat på Telia innan så lite bakgrund. Vet inte hur processerna ser ut idag, men förr kunde det innebära att man inte fick nya abonnemang men vad jag förstår så länge du inte har ett skuldstängt abonnemang och har bet anm ska det nog gå vägen.

Förutsatt du är kreditvänlig etc.

Men om du redan har Halebop så tas väl ingen ny upplysning? Telia tog ingen på mig när jag förlängde förra året i alla fall.

Dom tar upplysning om du ”köper” en telefon på avbetalning samtidigt, den kan du isåfall betala direkt och sen kan man betala för abonnemanget månadsvis. Det är inga problem

Fixk något liknande, det var märkligt nog halva priset på telefonen om jag tar den på avbetalning än att Casha..

Tack för svaren , alltså jag har haft detta abonnemanget sedan mars 2020 , har hamnat efter ibland och fått inkassokrav från Sergel med 10 dagars betalning , ALLTID betalat dom , som jag uppfattar det tar dom upplysning via Sergel men om det påverkar att jag haft inkasso ärende som är avslutade hos Segel vet jag inte.. sen vill jag ju inte vända mig till någon som tar full UC eller Bisnode .. tips gärna :)

Någon som fått ny fast förseningar med halebop/telia

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp