- Meddelanden
- 326
- Mottagna reaktioner
- 272
- Poäng
- 437
Har idag löneutmätning och har sökt skuldsanering. Jag har bott i min hyresrätt i många många år nu och lägenheten är otroligt sliten. Nu har jag fått klartecken på att jag kan få en hel del renoverat, men mot hyreshöjning för ökad standard. Hur ska jag tänka om detta? Självklart vill jag ju få det fint hemma och behovet finns verkligen.
När man har löneutmätning har man ju " rätt" att behålla pengar för hyran, men om jag väljer att få renoverat kommer den öka en hel del och vad säger Kronofogden om det? Någon som vart med om eller måste jag tacka nej till någon förbättring. Kan tillägga att jag bor relativt billigt idag ( om man jämför med liknande hyresrätter i området.
När man har löneutmätning har man ju " rätt" att behålla pengar för hyran, men om jag väljer att få renoverat kommer den öka en hel del och vad säger Kronofogden om det? Någon som vart med om eller måste jag tacka nej till någon förbättring. Kan tillägga att jag bor relativt billigt idag ( om man jämför med liknande hyresrätter i området.