Höja SBABbolån

Hej!

Undrar om någon har erfarenhet av att höja sitt bolån hos SBAB trots blanco över 500.000 (som är deras max vid utlåning)
Meningen är att få bort blanco såklart genom att höja bolånet.
Vi är två som delar på det 2.720.000kr belånat till 62% av värdet.

Så ngn som har erfarenhet?

Man tycker de borde kunna erbjuda upp till 85? De utgår från det pris man köpte för i 5 år.

Jo belåningsbart utrymme finns. Men tänkte hur de ställer sig till att jag har blanco över 500.000kr. Om de är ett big nono och höja då eller inte.
Måste ju ansöka online å då får jag en förfrågan om det skulle bli direkt avslag.

Du kan ju räkna på hur de skulle ställa sig vid ett nytt bolån med dina förutsättningar.

Jo men när jag gör deras kalkyl så säger den bara stopp när jag skriver in blanco mer än 500.000kr.

Dock om ja låtsas att jag inte har några blanco men vi har mindre kontantinsats än verkligheten (drar av blanco från kontantinsatsen) så får jag fortfarande grönt ljus. Vilket är positivt.
Men tänkte mer om de fanns ngn med direkt erfarenhet med att höja bolån och baka in blanco som överstiger deras grundkrav ..

Kontakta en handläggare på SBAB och förklara situationen. Då kan dom säkert ge dig exakt information om vad som gäller. Ring direkt när dom öppnar så slipper du den långa kötiden.

Det kommer säkert att gå. Var beredda på att flasha lite för de kommer ställa en massa frågor. Sannerligen så höjs bolåneräntan också men det har ni säkert räknat med.

Undrar hur många ansökningar det är...

Jag antar att dom tagit bort knappen för att låna mer om även den är stängd.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp