Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Höga lån, tips och råd för att komma tillbaka
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="arowen" data-source="post: 448400" data-attributes="member: 12509"><p>Jag vet inte ens vad jag ska skriva mer här men någon uppdatering tycker that att jag ska skriva. </p><p></p><p>Jag håller med [USER=5181]@Betty[/USER] och [USER=11303]@Lock[/USER] i mycket, jag hade ju mycket hellre velat få det att fungera bara. Göra "rätt" för mig och inte ta onödiga risker så att säga. </p><p>Något jag övervägt till exempel är ju om det, gud förbjude, skulle hända mig något. Som jag förstår det och har läst det till så blir ju "skulden" jag betalar till KFM vid en eventuell skuldsanering en skuld som går till dödsboet om jag skulle avlida. </p><p>I ett sådant fall gäller inte till exempel de låneförsäkringar som gjorde att jag valde mina långivare - jag valde de som erbjöd alternativ där mitt dödsbo, och i förlängningen min familj, inte skulle bli påverkad om det värsta händer. I ett sådant fall skulle min familj alltså förlora huset för att betala KFM. </p><p>Vid en skuldsanering blir man ju även begränsad i vad man får tjäna till exempel, även om det inter det största problemet. </p><p></p><p>Men som det är just nu måste jag hitta en lösning som gör det möjligt för oss att gå runt. Nästa månad ska kommunen sätta in fjärravläst vattenmätare där jag som fastighetsägare är skyldig att bekosta konsolen den ska sitta i. Men eftersom jag inte får bryta förseglingen till vattenmätaren kan jag inte gör där själv och därför helt utlämnad att använda en rörmokare och bara på arbetet har vi slukat alla pengar för månaden. </p><p></p><p></p><p>Min högsta önskan hade varit någons erfarenhet av att förhandla med banker för att sedan kunna få villkor som fungerar igen, om jag uttrycker mig så.</p><p>Innan räntorna steg och jag förlorade så stor del av min inkomst fick vi det ju att gå runt fint, men under två års tid hade jag ju råd att betala alla lån bara något enstaka tillfälle. </p><p></p><p>Hur som helst hade jag möte med rådgivare på kommunen igår och hon var positiv till hur mycket kontakt jag haft med bankerna och vad jag har planerat att försöka förhandla om, även om hon inte tror det kan leda till något i slutänden. </p><p>Enligt hennes beräkningar och de verktyg rådgivarna/KFM använder skulle jag vara skuldfri om "???" år baserat på min nuvarande betalförmåga och om vi fortsatt lever under existensminimum. </p><p>Det vill säga - aldrig. </p><p>I allra bästa fall skulle jag kunna bli skuldfri på närmare 14 år, efter att min fru studerat färdigt och fått jobb om tre år. Totalt 17 år av *knappt* existensminimum. </p><p></p><p>Efter alla dessa diskussioner och dina tankar [USER=3402]@LånaUtanPapper[/USER] så är jag dock mer inne på ditt spår. </p><p>Rådgivaren var helt inne på ditt spår att mitt bästa hopp är en skuldsanering, antingen så får jag nej men har försökt eller så får jag ett ja och då kommer jag hur som helst få en bättre ekonomi än vad jag möjligen kan ha under en förutsebar framtid. </p><p>Självklart togs ju bilen upp som en punkt där men det har ni alla redan skrivit om och jag har även själv planerat att se över den. </p><p></p><p>Jag har inte gett upp och kommer fortsätta försöka, inga lån ska släppas så länge jag kan låta bli det och jag ska även försöka förhandla mer med bankerna. </p><p></p><p>Stor eloge till [USER=3402]@LånaUtanPapper[/USER] för dina tankar och utlägg och beräkningar, och till rådgivaren som får mig att känna att det finns någon form av hopp!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="arowen, post: 448400, member: 12509"] Jag vet inte ens vad jag ska skriva mer här men någon uppdatering tycker that att jag ska skriva. Jag håller med [USER=5181]@Betty[/USER] och [USER=11303]@Lock[/USER] i mycket, jag hade ju mycket hellre velat få det att fungera bara. Göra "rätt" för mig och inte ta onödiga risker så att säga. Något jag övervägt till exempel är ju om det, gud förbjude, skulle hända mig något. Som jag förstår det och har läst det till så blir ju "skulden" jag betalar till KFM vid en eventuell skuldsanering en skuld som går till dödsboet om jag skulle avlida. I ett sådant fall gäller inte till exempel de låneförsäkringar som gjorde att jag valde mina långivare - jag valde de som erbjöd alternativ där mitt dödsbo, och i förlängningen min familj, inte skulle bli påverkad om det värsta händer. I ett sådant fall skulle min familj alltså förlora huset för att betala KFM. Vid en skuldsanering blir man ju även begränsad i vad man får tjäna till exempel, även om det inter det största problemet. Men som det är just nu måste jag hitta en lösning som gör det möjligt för oss att gå runt. Nästa månad ska kommunen sätta in fjärravläst vattenmätare där jag som fastighetsägare är skyldig att bekosta konsolen den ska sitta i. Men eftersom jag inte får bryta förseglingen till vattenmätaren kan jag inte gör där själv och därför helt utlämnad att använda en rörmokare och bara på arbetet har vi slukat alla pengar för månaden. Min högsta önskan hade varit någons erfarenhet av att förhandla med banker för att sedan kunna få villkor som fungerar igen, om jag uttrycker mig så. Innan räntorna steg och jag förlorade så stor del av min inkomst fick vi det ju att gå runt fint, men under två års tid hade jag ju råd att betala alla lån bara något enstaka tillfälle. Hur som helst hade jag möte med rådgivare på kommunen igår och hon var positiv till hur mycket kontakt jag haft med bankerna och vad jag har planerat att försöka förhandla om, även om hon inte tror det kan leda till något i slutänden. Enligt hennes beräkningar och de verktyg rådgivarna/KFM använder skulle jag vara skuldfri om "???" år baserat på min nuvarande betalförmåga och om vi fortsatt lever under existensminimum. Det vill säga - aldrig. I allra bästa fall skulle jag kunna bli skuldfri på närmare 14 år, efter att min fru studerat färdigt och fått jobb om tre år. Totalt 17 år av *knappt* existensminimum. Efter alla dessa diskussioner och dina tankar [USER=3402]@LånaUtanPapper[/USER] så är jag dock mer inne på ditt spår. Rådgivaren var helt inne på ditt spår att mitt bästa hopp är en skuldsanering, antingen så får jag nej men har försökt eller så får jag ett ja och då kommer jag hur som helst få en bättre ekonomi än vad jag möjligen kan ha under en förutsebar framtid. Självklart togs ju bilen upp som en punkt där men det har ni alla redan skrivit om och jag har även själv planerat att se över den. Jag har inte gett upp och kommer fortsätta försöka, inga lån ska släppas så länge jag kan låta bli det och jag ska även försöka förhandla mer med bankerna. Stor eloge till [USER=3402]@LånaUtanPapper[/USER] för dina tankar och utlägg och beräkningar, och till rådgivaren som får mig att känna att det finns någon form av hopp! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Höga lån, tips och råd för att komma tillbaka
Topp