Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Här igen… måste prata av mig
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jessan4439" data-source="post: 447639" data-attributes="member: 11040"><p>Du har tagit det första, jätteviktiga steget o berättat för din man. Är så jätteglad att han tog det bra och stöttar dig! Och att han kan sköta hela ekonomin hemma. Var glad för detta.. jag själv stog ensam med min ångest om spelmissbruket,berättade endast för föräldrar men aldrig sambo, och än idag då jag är spelfri sedan snart 2år vet inte sambon om spelmissbruket jag hade då jag vet 100% att han aldrig hade tagit det bra.. Så där har du en jättebra partner! Är en bra anledning att leva, du har någon i ditt liv som verkar älska dig mycket.</p><p></p><p>Ett annat bra steg är att du tagit hjälp för ditt problem- du är på rätt väg ,fortsätt där. Dem är experter och du kan även få vidare hjälp med annat där.</p><p></p><p>Blir det så katastrofalt så fan, kronofogden får det bli, och därifrån har flera här mer erfarenhet om och kan säkert tipsa bättre MEN det KOMMER lösa sig tillslut.</p><p>Du har tagit tag i grundproblemet, jättebra o håll dig till det nu. Jag lovar att det kommer bli bättre o bättre nu när du slutar med spelandet.</p><p></p><p>Pengar löser sig, pengar kommer o går. När alla dina ff försvinner kan du nog ta ett samlingslån o kanske spara flera tusen som annars läggs ner på demdär högkostnadskrediterna, hur är dina förutsättningar? Totala Skuld?</p><p></p><p>Jag förstår hur du mår, du är inte ensam. Kan dock säga att jag var nära döden ett par år sedan då jag var med om en bilolycka(som passagerare), inte kul alls och i dendär sista sekunden innan krocken kom så fick jag en bild i huvvet av alla i min familj o gud vad jag kände att jag älskade dem och inte tänkte släppa taget om dem, och bad till gud o klara mig ur dethär. En annan människa som valde o va oansvarig tog nästan dehär ifrån mig, men vi klarade oss alla. Fick opereras. Är så tacksam över att överlevt,och sedan dess uppskattar jag saker så mycket mer i livet.</p><p></p><p>Flera år efter detta kom spelmissbruket- när det blev katastrofalt kände jag dock aldrig att det inte var värt o leva eftersom jag fick en aning o uppleva det. Man vill ej det, men förstår att det känns så.</p><p></p><p>Det jag vill säga med detta, förstår dig precis, men tro mig, det är inte vad du vill och det är inte lösningen. Det kommer lösa sig på annat sätt. Förstår precis hur du känner, del av den ångesten är hur mycket man förstört för sig och sin ekonomi och dels att sluta med ett sånt beroende i sig är jobbigt och ger än mer ångest.</p><p></p><p>Du kommer få hjälp nu, heja dig!! Du klarar detta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jessan4439, post: 447639, member: 11040"] Du har tagit det första, jätteviktiga steget o berättat för din man. Är så jätteglad att han tog det bra och stöttar dig! Och att han kan sköta hela ekonomin hemma. Var glad för detta.. jag själv stog ensam med min ångest om spelmissbruket,berättade endast för föräldrar men aldrig sambo, och än idag då jag är spelfri sedan snart 2år vet inte sambon om spelmissbruket jag hade då jag vet 100% att han aldrig hade tagit det bra.. Så där har du en jättebra partner! Är en bra anledning att leva, du har någon i ditt liv som verkar älska dig mycket. Ett annat bra steg är att du tagit hjälp för ditt problem- du är på rätt väg ,fortsätt där. Dem är experter och du kan även få vidare hjälp med annat där. Blir det så katastrofalt så fan, kronofogden får det bli, och därifrån har flera här mer erfarenhet om och kan säkert tipsa bättre MEN det KOMMER lösa sig tillslut. Du har tagit tag i grundproblemet, jättebra o håll dig till det nu. Jag lovar att det kommer bli bättre o bättre nu när du slutar med spelandet. Pengar löser sig, pengar kommer o går. När alla dina ff försvinner kan du nog ta ett samlingslån o kanske spara flera tusen som annars läggs ner på demdär högkostnadskrediterna, hur är dina förutsättningar? Totala Skuld? Jag förstår hur du mår, du är inte ensam. Kan dock säga att jag var nära döden ett par år sedan då jag var med om en bilolycka(som passagerare), inte kul alls och i dendär sista sekunden innan krocken kom så fick jag en bild i huvvet av alla i min familj o gud vad jag kände att jag älskade dem och inte tänkte släppa taget om dem, och bad till gud o klara mig ur dethär. En annan människa som valde o va oansvarig tog nästan dehär ifrån mig, men vi klarade oss alla. Fick opereras. Är så tacksam över att överlevt,och sedan dess uppskattar jag saker så mycket mer i livet. Flera år efter detta kom spelmissbruket- när det blev katastrofalt kände jag dock aldrig att det inte var värt o leva eftersom jag fick en aning o uppleva det. Man vill ej det, men förstår att det känns så. Det jag vill säga med detta, förstår dig precis, men tro mig, det är inte vad du vill och det är inte lösningen. Det kommer lösa sig på annat sätt. Förstår precis hur du känner, del av den ångesten är hur mycket man förstört för sig och sin ekonomi och dels att sluta med ett sånt beroende i sig är jobbigt och ger än mer ångest. Du kommer få hjälp nu, heja dig!! Du klarar detta. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Här igen… måste prata av mig
Topp