Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Grandvik? Någon som varit med om samma?

Hej, i oktober hände det 2 ggr att Extrakredit skicka mail om att de skickat in till kronofogden. Ena gången så fick jag meddelande om att de hann dra tillbaka. Jag betslade det de ville och ändå var mer än halva skulden kvar. Nu samma sak igen. De säger de skickat in förra onsdagen men inget kommit ännu. Varje gång har de lagt på 680 kr. Så 3 * 3 ggr 680. Någon som varit med om samma?

Hej, i oktober hände det 2 ggr att Extrakredit skicka mail om att de skickat in till kronofogden. Ena gången så fick jag meddelande om att de hann dra tillbaka. Jag betslade det de ville och ändå var mer än halva skulden kvar. Nu samma sak igen. De säger de skickat in förra onsdagen men inget kommit ännu. Varje gång har de lagt på 680 kr. Så 3 * 3 ggr 680. Någon som varit med om samma?
Ibland säger de bara att de skivat in och tar ut avgifter ändå. Ring KFM och kolla. De är rätt fula.
De lägger även på en inkasso avgift på varje ansökan. Trots att en sådan avgift lagts på när hela skulden gick till inkasso..
Det är viktigt att anmäla detta till Datainspektionen och finansinspektionen. Ju fler som anmäler ju fortare får det ett slut.

Egentligen borde man låta så många avier som går, gå vidare till KFM och sen utmätning. Då slår det tillbaks på dom själva ju. Mer avgifter för dom till KFM. Då hade de nog slagit ihop och skickat hela lånet. Har man sen större skulder hos KFM än hos grandvik, då får ju grandvik minst pengar i en löneutmätning.

Ibland säger de bara att de skivat in och tar ut avgifter ändå. Ring KFM och kolla. De är rätt fula.
De lägger även på en inkasso avgift på varje ansökan. Trots att en sådan avgift lagts på när hela skulden gick till inkasso..
Det är viktigt att anmäla detta till Datainspektionen och finansinspektionen. Ju fler som anmäler ju fortare får det ett slut.
Ja de verkar lägga på enormt mycket. Jag prata med en trevlig kvinna på kronofogden i går. Och det kom in först igår från dem. De skickar ut idag. Så hon trodde som mig att när jag börja tjafsa då skicka de in. Annars inget fog för summan 680 kr. Vi får se vad som händer nu. Jag riktigt irriterad!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp