Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gothia levererar!

Har redan mitt Vivus lån hos Gothia. Fö ett par dagar sedan fick jag brev om att Avida lämnat över min skuld hos dem till Gothia. Det gäller ett litet sms lån från 2018 som jag inte kunnat skötta nåt vidare bra! Planen har avbrutits flera ggr men Avida har ändå lagt upp nya planer osv. Men det brukar gå ca 6 månader innan de ens hör av sig. Sista halvåret har jag betalat 300 kr typ varannan månad (avbetalningsplanen är på 500 kr).
I brevet fr Gothia stod det att beloppet ska betalas in senast den 16/7. Så jag började förbereda mig mentalt för det kommande telefonsamtalet och hur jag ska argumentera för att de inte ska höja månadsbeloppet med mer än 200 kr. Betalar 600 kr i dagsläget. Skulden hos Avida ligger på ca 3500 kr. Öppnade Kivra idag för att ta fram ärendenummer och ringa till Gothia. Gissa min förvåning (och glädje) när jag ser att det kommit ytterligare ett brev fr Gothia där de skriver att de lägger den nya skulden till den befintliga och att avbetalningsplanen fortsätter som vanligt, alltså fortsätter jag betala 600 kr/mån.
Så jag behövde inte ens ringa. Lättnad de lux!!!!

Enligt mig är Gothia det vettigaste inkassobolaget.
Man får avbetalningsplaner som är till för att göra en skuldfri och det är snabba på att svara.

Väldigt många här inne delar inte denna bild med mig, men Gothia är överlägset bästa inkassobolaget jag varit i kontakt med.

Enligt mig är Gothia det vettigaste inkassobolaget.
Man får avbetalningsplaner som är till för att göra en skuldfri och det är snabba på att svara.

Väldigt många här inne delar inte denna bild med mig, men Gothia är överlägset bästa inkassobolaget jag varit i kontakt med.
Enligt mig är Gothia bättre än Intrum och Svea t ex men det läskiga med Gothia är att om du får den hjälp du önskar eller inte beror på vem som besvarar på ditt samtal. Men min erfarenhet efter många turer fram och tillbaka med Gothia de senaste 7-8 åren är att de har blivit mkt bättre, mer lyhörda.

Intrum skickade till kfm 5 dagar INNAN förfallodatum på avbetalningsplanen, det var väl ändå en ny strategi de kör med... eller? :mad:
Självklart ringde jag och frågade varför de skickar fem dagar innan förfallodatum. Svaret jag fick: "Det hade lagts in att det inte skulle skickas men har skickats ändå. Men vi återkallar ärendet."
Skulle ni ha sagt Tack då?
Höll på att få hjärtinfarkt när jag fick mejl fr Kivra att jag har fått ett brev fr KRONOFOGDEN! Tänkte vad tusan har jag missat nu då, jag tror inte att jag har missat nåt, hjärtat bultar, hjärnan går på ett varv högre än högst, är det stort belopp, hoppas det är ett litet belopp, snabbt in på Kivra. Föreläggande. Dubbelkollar med bekräftelsen på avbetalningsplan fr Intrum, det står svart på vitt 20210720.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp