Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gothia Inkasso

Hej. Är det någon som har fått en betalningsfri månad nån gång under sommare/semestern?

Flyttar till inkassoforumet då det inte har med större lån att göra.

Hur långt innan frågar du?
Om jag t ex vill ha betalfri månad slutet på juli så betalar jag i juni och väntar tills de har fått in pengarna, så ringer jag i början av juli.
De kan även erbjuda att man betalar hälften i juli och sen lägga på den andra halvan på augusti fakturan eller betala noll i juli och dubbelt i augusti.
Men jag brukar få betalfri månad! Har skött mina avbetalningar de senaste två åren så det tror jag också väger in. Är klar med Gothia i april 2025

Om jag t ex vill ha betalfri månad slutet på juli så betalar jag i juni och väntar tills de har fått in pengarna, så ringer jag i början av juli.
De kan även erbjuda att man betalar hälften i juli och sen lägga på den andra halvan på augusti fakturan eller betala noll i juli och dubbelt i augusti.
Men jag brukar få betalfri månad! Har skött mina avbetalningar de senaste två åren så det tror jag också väger in. Är klar med Gothia i april 2025
Hur mycket har du haft hos dem och vad betalar du i månaden?

Har haft dem de senaste 12-13 åren som max runt 40 k men nya skulder har tillkommit i omgångar.
Har nu ca 10 500 kr kvar och betalar 800 kr/mån. Fryst ränta!

Har haft dem de senaste 12-13 åren som max runt 40 k men nya skulder har tillkommit i omgångar.
Har nu ca 10 500 kr kvar och betalar 800 kr/mån. Fryst ränta!
vaaa hur kan du bara ha 800:- jag har 93k där just nu, allt skit har gått dit. betalar just nu 5500:-

De har blivit hårdare!
De ville ha minst 3000 kr per månad helst 4000 kr men jag hade turen att den som svarade när jag ringde då var lyhörd. För jag sa som det var. Kan inte betala mer än 1200, så bättre betala inte men inte hamna hos Kf än raka vägen till kf. Så hon höll med att det var bättre att betala det jag kunde. Jag sa att jag kunde ev höja "längre fram". Men under pandemin sänkte de till 600 kr.
Sen sa de att om jag höjer till 1000 kr så fryser de räntan. Men det kunde jag inte höja så först efter ett år ringde jag igen och sa att ni får 800 kr om jag fryst ränta och det var inga problem.

Det har varit sån jävla press med alla inkasso och det ska förhandlas hela tiden hit och dit men ja, det är förhandling som gäller. Märker jag att det är en person som aldrig kommer gå med på det jag vill så säger jag att jag behöver tänka så återkommer jag. Noterar namnet. Ringer några dagar senare, ny person som svarar är lika med ny möjlighet!
Det har varit viktigt att inte "binda" sig så att de hinner notera vad man kommit överens om för då är det kört. Känner man att samtalet inte går dit man vill så är det bara att avbryta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp