Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gothia/Arvato inkasso

Dessa har blivit riktigt vidriga att ha å göra med! Alltid tyckt dom varit det bästa inkassobolaget och man har fått hjälp och dom har varit förstående när man försökt förklara sin situation. Varit snälla med human avbetalningsbelopp tidigare. I kontakt med dom förra veckan försvann allt det jag tyckt om dom fort! Så jävla otrevlig kärring och en attityd "skyll dig själv", ingen förståelse alls att folk kan ha det kämpigt. Sen vet jag också att man ska betala sina skulder...inte en fråga om det. Men undrar vad som hänt från att dom varit så otroligt hjälpsamma och förstående till totalt tvärtom. Tom Lindorff som jag tyckt varit jobbiga förut har blivit mer förstående och humana.
Behövde bara få skriva av mig lite efter hennes bemötande!!!

Du verkar ha pratat med samma uppnosiga dam som jag... riktigt nedlåtande!
För övrigt håller jag med om att Gothia har blivit mycket otrevligare, det märkte jag för ca 1 år sedan, "skyll dig själv"

Jag förstår verkligen att du är förbannad på dem, hade samma uppfattning som så många här att Gothia inkasso VAR det bästa inkassobolaget innan de blev Arvato 2014. Jag fick brev från dem då att den avbetalningsplan jag hade hos dem skulle slutbetalas inom 3-6 månader vilket blev ett helt annat månadsbelopp än tidigare vilket jag tyckte var ett mycket fult gjort av dem de bröt alltså en avtalad avbetalningsplan inte jag. Samtidigt sålde de skulder jag hade hos dem till andra inkassobolag så jag fick starta nya avbetalningsplaner hos nya bolag vilket jag inte alls hade förväntat mig. Dessutom var det som du säger en helt annan attityd hos handläggare och kundtjänst när jag ringde dem. Jag har sedan 2015 slutbetalat alla andra förbindelser jag haft med Gothia/Arvato så som Paybybill och delbetalningar för jag litar inte på dem så jag väljer att betala hela skulden på en gång utan att blanda in Arvato. Jag har den stora turen numera att jag har inget på inkasso längre och det är jag mycket glad över då inkassoklimatet är totalt annorlunda mot vad det var tidigare då gick det åtminstone att resonera med inkassobolagen och man visste vilka man skulle undvika att släppa till.

Dessa har blivit riktigt vidriga att ha å göra med! Alltid tyckt dom varit det bästa inkassobolaget och man har fått hjälp och dom har varit förstående när man försökt förklara sin situation. Varit snälla med human avbetalningsbelopp tidigare. I kontakt med dom förra veckan försvann allt det jag tyckt om dom fort! Så jävla otrevlig kärring och en attityd "skyll dig själv", ingen förståelse alls att folk kan ha det kämpigt. Sen vet jag också att man ska betala sina skulder...inte en fråga om det. Men undrar vad som hänt från att dom varit så otroligt hjälpsamma och förstående till totalt tvärtom. Tom Lindorff som jag tyckt varit jobbiga förut har blivit mer förstående och humana.
Behövde bara få skriva av mig lite efter hennes bemötande!!!

Jag har haft samma problem ..kandke har vi samma handläggare ..känns som den personen sitter och bestämmer själv ..jag har försökt ockdå och tycker samma att de har blivit vidriga efter att de blev arvato

Jag förstår inte vad de har att vinna på det,de borde ju tjäna mer på att bevilja avbetalningsplaner under längre tid då de då får ränta och avgifter på skulden under fler månader. På mindre än 2 år har de gått från 100% det bästa bolaget till absoluta botten.

Senast ändrad:
Håller med. De har blivit mycket tuffare. Lägger upp planerna 6 månader åt gången. Märkte dock att Svea hade en sådan skrivning på min senaste plan hos de. Det stod att de har rätt att avbryta planen och någonting mer. Något stressande och godtyckligt.

Skönt att höra att jag inte är ensam även om det inte är roligt. Har inte släppt deras till kfm men nu blir det nog så då dom är så vidriga...synd för dom för det lär ta längre tid då innan dom får sina pengar...
Sen blir det att söka skuldsanering när nya lagen träder i kraft.

Begreppet god inkassosed innebär bland annat att den som inkassoåtgärderna riktas mot inte får utsättas för onödiga kostnader eller trakasserier det verkar det som Gothia/Arvato har slutat använda sig av det eller struntar i begreppet. Det är för jä-ligt att man ska vara rädd för att släppa till inkasso och att man måste välja om man ska släppa till inkasso eller inte beroende på om man ska orka förnedras av olika inkassobolag då man blir behandlad som en sämre människa för att man har skulder som blivit omöjliga att kunna återbetalas utan avbetalningsplan. Grundtanken med inkasso för den skuldsatte är väl möjligheten att de ska bevilja en avbetalningsplan inte förnedra den som ber om det.

Begreppet god inkassosed innebär bland annat att den som inkassoåtgärderna riktas mot inte får utsättas för onödiga kostnader eller trakasserier det verkar det som Gothia/Arvato har slutat använda sig av det eller struntar i begreppet. Det är för jä-ligt att man ska vara rädd för att släppa till inkasso och att man måste välja om man ska släppa till inkasso eller inte beroende på om man ska orka förnedras av olika inkassobolag då man blir behandlad som en sämre människa för att man har skulder som blivit omöjliga att kunna återbetalas utan avbetalningsplan. Grundtanken med inkasso för den skuldsatte är väl möjligheten att de ska bevilja en avbetalningsplan inte förnedra den som ber om det.

Så bra skrivet!!! Synd att inte många inkassobolag följer det bara....

Håller med er fullkomligt helt sjuka . Frågan är om FI skulle vilja titta på dem? Eller någon som vet hur man kan anmäla dem ? De är värre än intrum och Svea

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp