Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Godkänd sen avslag

Hej,
Min vän gjorde en ansökan via axo finans och gick ett erbjudande som han tacka ja till. Efter Kreditz för verifiering av inkomst och anställningsavtal samt 3 senaste lönespec och därefter blir uppringd för kontrollfrågor och får svaret ” Tack då var vi färdiga och ditt lån är godkänt och utbetald, lånet finns på ditt konto inom 1-2 bankdagar och det var inspelat hos Brabank. Sen får han ett Mail 1 timma senare och då står det ” Hej, vi har nu gjort en helhetsbedömning och kan tyvärr inte finansiera dig ett lån”??
Kan man göra så?

Sa bigbank att det var beviljat och sedan ändrade sig eller påstod Axo att det var godkänt?

Sa bigbank att det var beviljat och sedan ändrade sig eller påstod Axo att det var godkänt?
Han signerade avtalet, bigbank ringde och gjorde kontrollfrågor och sa att då va allt godkänt och klart och du har utbetalning om 1-2 bankdagar. Sen får han Mail om att det är avslag?

Väldigt märkligt. Jag hade ifrågasatt varför dom godkände det och sedan får kalla fötter. Det kommer förmodligen inte leda till något men jag hade frågat i alla fall för stilla min nyfikenhet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp