Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

God inkassosed Lowell?

Har dom köpt skulden är ju den deras, ingen annan som har med det att göra. Om nordax är sugna kan dom ju köpa tillbaka men chansen att man köper tillbaka en skuld i obestånd när man väl blivit av med den måste vara nära 0
Ja alltså fattar det och fattade det efter ett samtal med dom, det va då dom nämnde att dom endast kan ta tillbaka det om dom missat skicka uppsägningabrev! Men va väldigt oinsatt och visste inte att vissa köpte skulden! Vet inte vart personen som skrivit har haft sitt lån men nordax verkar sälja sina iallafall, kanske är så om lånet är högt

Ja alltså fattar det och fattade det efter ett samtal med dom, det va då dom nämnde att dom endast kan ta tillbaka det om dom missat skicka uppsägningabrev! Men va väldigt oinsatt och visste inte att vissa köpte skulden! Vet inte vart personen som skrivit har haft sitt lån men nordax verkar sälja sina iallafall, kanske är så om lånet är högt

Det går gäl sälja ej Uppsala krediter om man vill också

Lånet är från Nordea. Lowell skyllde på Nordea för att de ej kunde ha schyssta villkor I planen och när jag tog kontakt med Nordea som också råkar vara mim bank så kunde de ej göra något utan hänvisade tillbaka till Lowell. Rörigt detta. Jag fick till en plan till slut hos Lowell men den avbröts och gick vidare till kfm pga för sen inbetalning av en faktura. Nu kräver Lowell att kfm inkasserar skulden och jag kan ta kontakt med de igen senare för att prata om en ny avbetalningsplan. Jag vägrar. Jag vill inte få en anmärkning men framförallt inte löneutmätning. Har redan fått missbrukat kredit genom att detta lån gick vidare till Lowell.

Tänker bestrida föreläggandet från kfm och försöka i värsta fall få en ny avbetalningsplan genom förlikning hos tingsrätten om de ej går med på avbetalningsplan innan.

Fler tips mottages.

Vad ska du bestrida? Du kommer nog inte få en bättre plan för att du krabbat för dem och låter det går till tingsrätten och har du inget vettigt att bestrida så låter dem dig nog får anmärkning först innan dem ger dig en ny avbetalningsplan

Jag vill bestrida föreläggandet för att få till en ny avbetalningsplan och till rimligare villkor. Jag tänker att vid en förlikningsavtal så kanske de ger sig och vill hitta en lösning även om skulden är korrekt.

Att få en anmärkning kan jag ta men vill undvika det i största mån. Det är främst löneutmätning jag vill undvika.

Jag vill bestrida föreläggandet för att få till en ny avbetalningsplan och till rimligare villkor. Jag tänker att vid en förlikningsavtal så kanske de ger sig och vill hitta en lösning även om skulden är korrekt.

Att få en anmärkning kan jag ta men vill undvika det i största mån. Det är främst löneutmätning jag vill undvika.
Tror inte det är smartaste sättet att göra, bestrida ett korrekt krav blir nog bara mer problem.
Lowell är hårda så och kommer nog kosta mkt i månaden men ge dig inte och försök få en plan som går tillfälligt iallafall

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp