Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Glasögon Specsavers, delbetalning via Collector.

Hej, jag behöver verkligen nya glasögon, mina har gått sönder, ser illa ut men jag drar ut på att skaffa nya men nu är det akut.
tänkte gå till Specsavers och ser att de erbjuder delbetalning via Collector.
Jag har Easycard och betalkoll och stadium kontot som alla ligger hos Collector. Betalar ofta efter påminnelse!!!!! Vill inte stå i kassan och inte bli godkänt för delbetalning.

ngn som har erfarenhet av Specsavers delbetalning? Går det att kolla på förhand om man blir godkänd eller inte?

Hmm är inte säker på collector... kanske är svårt att få fler saker via collector om du har tre?
Jag provade synoptik tror jag som hade resurs bank.

Hej, jag behöver verkligen nya glasögon, mina har gått sönder, ser illa ut men jag drar ut på att skaffa nya men nu är det akut.
tänkte gå till Specsavers och ser att de erbjuder delbetalning via Collector.
Jag har Easycard och betalkoll och stadium kontot som alla ligger hos Collector. Betalar ofta efter påminnelse!!!!! Vill inte stå i kassan och inte bli godkänt för delbetalning.

ngn som har erfarenhet av Specsavers delbetalning? Går det att kolla på förhand om man blir godkänd eller inte?
Jag köpte nya glasögon för två veckor sedan på Specsavers
Två par för pris av ett par, totalsumma 1100 kr inklusive synundersökning och glas.
Tog en billig båge och det ingår enkelslipade glas.
Då det ingår två par för ett pris så tog jag ett par läsglasögon och ett par vanliga istället för progressiva.
Tänkte att du kanske har den summan och slipper avbetalning.

Jag använder kontakt linser via Mister spex och betalar med Klarna faktura.Dom är bra tycker jag ,har många kampanjer osv..

Jag köpte nya glasögon för två veckor sedan på Specsavers
Två par för pris av ett par, totalsumma 1100 kr inklusive synundersökning och glas.
Tog en billig båge och det ingår enkelslipade glas.
Då det ingår två par för ett pris så tog jag ett par läsglasögon och ett par vanliga istället för progressiva.
Tänkte att du kanske har den summan och slipper avbetalning.
Jag har typ ca 6 i styrka så det finns inga billiga glasögon för mig. Tyvärr.
Just nu har jag som du, två par, att se på långt håll och ett som läsglasögon/nära håll. Det är de sist nämnda som har gått sönder. Klarar mig inte utan dem, använder de mest.
Den här gången tänkte jag slå till på progressiva men har inte bestämt mig. Räknar m ca 5 000 kr, så mkt betalade jag på synoptik för många år sedan.
Sen dess har jag gjort glasögon utomlands, sist för 4 år sedan då jag fick två par för 700 kr!

Vad jobbar du med? Är det något som kräver att du spenderar tid framför en datorskärm så kan du ju försöka få arbetsgivaren att betala synundersökningen och ett par glasögon. Visserligen blir de ett "arbetsredskap" men kan vara värt att chansa! ;)

https://www.arbetsmiljoupplysningen.se/Amnen/Terminalglasogon-eller-arbetsglasogon/
Funkar inte på +6 i styrka, det är inte samma sorts glasögon. Terminalglasögon är anpassade efter avståndet fram till skärmen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp