Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Glömt ta upp skuld i Skuldsanering...

Hej!

Min skuldsanering avslutades i Maj 2022, under dessa 5 år har jag fått brev från Ellos, i tron om att det har varit reklam har jag slängt dessa kuvert.
Öppnade ett för ett tag sedan, visar sig att det är faktura för konto, skuld ca 13000kr, detta har dom alltså skickat hela tiden under 5 års tid, har inte fått påminnelser eller inkassokrav på detta så det känns ändå som dom har varit medvetna om att jag hade skuldsanering?

Nu mailade jag Ellos och menade på att denna skuld ingick i skuldsaneringen även om jag glömt att ta upp den, Ellos har inte heller anmält skulden efter annonsering i POIT.
Har jag rätt?

Fick svar från Ellos att det var mitt eget ansvar att rapportera skulderna vid en skuldsanering och att dom inte kan hjälpa mig med att stryka skulden, blev ombedd att kontakta Resurs Bank för ev. avbetalningsplan...

Finns det någon bra text eller nåt jag kan skicka Ellos så dom förstår vad som gäller? eller är jag helt ute och cyklar angående det här?

MVH

Hänvisa till den där texten. Dom lär inte bli glad men jag har sett några trådar här på forumet, där inkasso bolag och dylikt kräver en på pengar efter avslutad sanering.

Om ma har glömt fylla i en skuld vid skuldsaneringsansökan kommer den då inte med ?

Hur ska man hitta alla sina skulder , dom slm är hos kfm kan man se men andra

Hur ska man hitta alla sina skulder , dom slm är hos kfm kan man se men andra
Kolla dom flesta inkasso bolag och dom du är skyldig pengar. Alla skulder som är uppkomna före skuldsanering är med. Borgenärerna har ett ansvar att meddela skuld vid POIT annars räknas den inte med och då kan dom inte kräva dig på pengar sen etc.

Hej!

Min skuldsanering avslutades i Maj 2022, under dessa 5 år har jag fått brev från Ellos, i tron om att det har varit reklam har jag slängt dessa kuvert.
Öppnade ett för ett tag sedan, visar sig att det är faktura för konto, skuld ca 13000kr, detta har dom alltså skickat hela tiden under 5 års tid, har inte fått påminnelser eller inkassokrav på detta så det känns ändå som dom har varit medvetna om att jag hade skuldsanering?

Nu mailade jag Ellos och menade på att denna skuld ingick i skuldsaneringen även om jag glömt att ta upp den, Ellos har inte heller anmält skulden efter annonsering i POIT.
Har jag rätt?

Fick svar från Ellos att det var mitt eget ansvar att rapportera skulderna vid en skuldsanering och att dom inte kan hjälpa mig med att stryka skulden, blev ombedd att kontakta Resurs Bank för ev. avbetalningsplan...

Finns det någon bra text eller nåt jag kan skicka Ellos så dom förstår vad som gäller? eller är jag helt ute och cyklar angående det här?

MVH
Det är borgenärens ansvar att skicka in skulder. Alla skulder uppkomna innan datum för inledande skuldsanering omfattas av saneringen.

Kolla dom flesta inkasso bolag och dom du är skyldig pengar. Alla skulder som är uppkomna före skuldsanering är med. Borgenärerna har ett ansvar att meddela skuld vid POIT annars räknas den inte med och då kan dom inte kräva dig på pengar sen etc.
Okej men då undra jag ska jag fylla I alla skulder som jag har eller kommer dem liksom med automatiskt

Hej!

Har jag rätt?

MVH
Trodde nästan att det var jag som skrev...Avslutade min sanering maj-22 o råkade ut för något liknande. Infogar den tråden jag skrev vad som hände mej..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp