Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gjort bort mig (Spelat bort allt)...

Jag ger upp. Vet inte hur jag ska klara det här. Hade allt under kontroll, spelfri i nio månader. Men nu har jag börjat igen. Spelat bort allt. Fattar inte vad jag håller på med. Mår extremt dåligt. Yrsel, vet knappt om jag drömt eller om saker hänt. Helt borta i huvet. Funderar på hur jag kan lämna allt utan att barnen får lida. Hatar verkligen mig själv. Vet inte vad jag vill med det här inlägget, men måste få ur mig något på nåt sätt. Ingen att prata med. Ensam om allt.

Att begå självmord kommer inte stt gagna din familj nånstans. Om du på riktigt har självmordstankar så bör du verkligen söka hjälp akut. Förstår att det känns nattsvart men allt går att lösa. Det första du bör göra är att spärra dig på alla spelsidor och be om hjälp av en nära anhörig. Du kommer inte fixa det här ensam utan du behöver våga visa dig svag och hjälplös, för att sedan successivt ta dig upp från skiten.

Tråkigt att höra! Men du kan klara och komma ut det. Har du försökt att sluta spela. Är du på spelpaus.

Vet inte hur man ber om hjälp. Är på spelpaus men det är de jävla utländska sidorna.

Livet är värt mer än det du gjort. Du kan fråga vem som helst i din familj om de inte väljer att ha kvar dig hellre än att du avslutar det.
Du fixar detta, det finns många här inne som gjort samma resa som dig och kommit ut på andra sidan. <3

Har du provat stödlinjen? https://stodlinjen.se/
Du kan vara anonym och det kanske är en början för att successivt få bitarna att trilla på plats, och du får en mer långsiktig handlingsplan gällande ditt beroende.

Det har jag gjort med. För dig kanske återfall blir något positivt i framtiden. Detta kanske är vad som behövs för att få ett avslut på spelandet.

Hur ser din situation ut nu mot förut?

Att ta ett återfall, hör nästan till när man tar sig ur missbruk.

Det spelar ingen roll vilken typ av missbruk du har, de allra flesta tar sig ett eller flera återfall innan de klarar av att hålla sig ifrån det dem missbrukar.

Det hela är ofta rätt logiskt.
Dels för att missbruket i sig, varit något man tar till när något händer i livet/ vardagen är jobbig på ett eller annat sätt.
Det kan helt enkelt vara så att vardagen flöt på, bra, lungt och enkelt. Men att en själv inte vet hur man hanterar det hela, därav skapar man ett problem. För det är mer hemma, enklare att hantera.
Men det kan även vara att man stöter på patrull, något jobbigt händer och man vet inte hur man hanterar det hela, så man flyr undan och söker upp det som en gång hjälpt en att fly undan.

Sedan finns den aspekten att många inte vet vart gränsen går. Man vill testa. Kanske klarar man en lättöl?.
Eller spel?
Spela bara för 200. Som nöje.

Sedan sitter man där, stupfull eller med att ha spelat bort alla pengar.
Sanningen är den, att med missbruk klarar man inte av något alls.

Inte ens en trisslott, en lättöl, etc.

Vist ser det mörkt ut för dig nu. Ångesten kryper sig på. Du har ställt till det.

Det gör dig inte till en dålig människa. Det gör dig till en människa, som insett sina misstag, vilket är ett stort steg att ta.
En människa som behöver hjälp, vägledning och hjälp att hitta rätt.
Hitta hur man hanterar vardagen, vad man kan göra för att undvika att hamna här igen.

Dina barn lider inte av de misstag du gjort. Däremot kommer de lida om du försvinner. Det kommer för alltid ge dem, ett evigt lidande.
Jag förstår att du säkerligen, ser dig själv som en belastning och tror att alla har det bättre utan dig. Men det är enbart dig skalle som tänker så.
Inte de i din närhet.
De skulle inte finnas där, om de inte tyckte om dig.

Du sitter på makten att förändra dina misstag, att förändra framtiden.
Det som varit kan man aldrig ändra, enbart se som en del av livet, en lärdom.

Fråga dig själv. Vad du vill ha ut av livet.
Staka upp några mål, skapa delmål och börja vandra!

Jag lider med dig TS.
Naturligtvis inte bra detta som skett/hänt. Men alla gör vi fel och nu blir det en utmaning att visa att du kan ta dig igenom den tuffa och hårda tiden.
Dina barn och omgivning behöver dig! Vad du behöver är hjälp, har du en psykolog du kan gå till? Har du någon i familjen du kan prata med detta om (är barnen vuxna tillexempel?) finns en sambo med i bilden?
Vi är många speltorskar här inne (om det nu ens är en tröst) jag är en av dom och säkert spelat bort över en miljon totalt i mitt liv.
Kanske ingen tröst i sig att fler sitter i knipa eller mår lika dåligt som du, men tillsammans är vi som starkast och jag tror att folk med ekonomisk knipa speciellt dom med spelberoendeproblematik förstår dig extra mycket.
Sätt dig på spelpaus, försök att prata med någon professionell och kanske få hjälp att gå behandling för ditt spelberoende och gör inte om misstaget (lättare sagt än gjort jag vet) men ibland behöver man raka ord.
Vi finns alla för dig och tror på dig.
Du kan skriva privat till mig om du vill <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp