Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

GF money, några erfarenheter av dem?

Hej
Någon som känner till något om dessa?
GF Money är en kreditgivare som tillhandahåller kontokredit till låntagare. Du kan låna upp till 30000 kr med flexibel återbetalning. Den effektiva räntan på ditt lån kommer ligga på max 7637.00 %. Den högsta effektiva räntan gäller för en kontokredit på det lägsta beloppet 1000 kr och som betalas tillbaka efter 1 månad. Kostnader utöver månadsräntan på 3,275% är uppläggningsavgift på 320 kr, uttagsavgift på 49 kr samt aviavgift på 35 kr.

GF Money är det senaste tillskottet bland varumärken från Uppsalabaserade GF Money Consumer Finance GF Money. Varumärket tillkom 2017 och sedan tidigare finns också Kundfinans, Expresskredit och SMS pengar under samma tak. Du kan bara ha en av krediterna så har du redan någon av de andra 3 så är det ingen idé att söka denna.

GF Money är en kreditgivare som tillhandahåller kontokredit till låntagare. Du kan låna upp till 30000 kr med flexibel återbetalning. Den effektiva räntan på ditt lån kommer ligga på max 7637.00 %. Den högsta effektiva räntan gäller för en kontokredit på det lägsta beloppet 1000 kr och som betalas tillbaka efter 1 månad. Kostnader utöver månadsräntan på 3,275% är uppläggningsavgift på 320 kr, uttagsavgift på 49 kr samt aviavgift på 35 kr.

GF Money är det senaste tillskottet bland varumärken från Uppsalabaserade GF Money Consumer Finance GF Money. Varumärket tillkom 2017 och sedan tidigare finns också Kundfinans, Expresskredit och SMS pengar under samma tak. Du kan bara ha en av krediterna så har du redan någon av de andra 3 så är det ingen idé att söka denna.
Effektiv ränta på eventuellt 7637 procent per år var det sjukaste jag sett någonsin

Vad innebär det i pengar?
Om jag lånar 1000 kronor?

Vad innebär det i pengar?
Om jag lånar 1000 kronor?

Ett lån på 1000 kr kan aldrig bli mer än 2000 kr (enligt lag).

Ränta: typ 32 kr
Avgifter: typ 404 kr
Kapital: 1000 kr
Totalt 1436 kr... vid försening tillkommer mer avgifter, men max upp till 2000 kr.

Ja det är det jag menar. Ränta på 32 kronor. Vad innebär då det här med 7637% i ränta då? Låter ju som om det är miljoner.

Ja det är det jag menar. Ränta på 32 kronor. Vad innebär då det här med 7637% i ränta då? Låter ju som om det är miljoner.

Begreppet effektiv ränta avser både ränta och avgifter, på årsbasis.

32 kronor blir ju på 12 månader 320 kronor. Hur kan 320 kr av 1000 vara 7000%+?
Äh du har säkert rätt jag har ingen koll på detta tyckte bara det lät mycket.

Om jag la in rätt siffror i denna kalkylator blir det 8000%.

Bilagor

• 9ABFCA23-548F-4D21-B77C-A0DF23E53E00.jpeg
    9ABFCA23-548F-4D21-B77C-A0DF23E53E00.jpeg
    106.8 KB · Visningar: 250
Snabblån är sjukt dyra! Om man lånar 1000 kr, betalar lånet, lånar igen, betalar lånet etc. under 12 månader, så har man ju betalat ca 5000 kr i bara avgifter och ränta.

Så att ta nya lån för att betala gamla äter upp den egna ekonomin, men ibland finns ju ingen annan lösning...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp