Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Ger snart upp
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Betty" data-source="post: 449978" data-attributes="member: 5181"><p>Jag förstår att det känns väldigt tufft just nu, och jag känner igen mig i allt du skriver om hur det känns som man är en annan person, befinner sig i en dimma etc. Jag kommer ihåg den perioden i början av mitt beroende.</p><p></p><p>Även om det inte känns som så just nu, hade det kunnat vara mycket värre. Du har en faktiskt möjligheten att lösa detta, men då måste du göra det nu och sluta spela. Du har ett värde i din lägenhet, och du har en väldigt hög boendekostnad som du kan sänka. Jag vet att det inte är lätt att få en hyresrätt i Stockholm, men så svårt är det ändå inte -det finns lägenhetshotell och det finns alltid andrahandslägenheter eller rum att hyra och till och med det kommer att vara billigare än vad du betalar nu.</p><p></p><p>Det finns sååå många som sitter i samma situation som dig med spelberoende och lån, men som inte har de möjligheterna du har i och med din lägenhet. Jag menar absolut inte att förringa din situation, utan vill bara ge perspektiv på att det hade kunnat vara så mycket värre rent materiellt.</p><p></p><p>Jag är egentligen inte rätt person att säga att du måste berätta för din familj -jag har hållit mitt spelberoende hemligt för min familj i 20 år. Men jag har heller aldrig lånat pengar av dem eller på något annat sätt dragit in dem i mitt beroende. Du behöver prata med dem, eftersom det driver dig till att vilja ta livet av dig på grund av ångesten kopplat till det. Ingen kan veta hur de kommer att reagera, men i den absoluta majoriteten av fallen så ger familjen stöd och förståelse även om första reaktionen är ilska och besvikelse. Och även om de inte skulle stötta dig, så kommer du att må så mycket bättre.</p><p></p><p>Du har alla förutsättningar att ta dig ur det här. Jag tror på dig, jag vet att du kommer klara detta om du bara samlar dina tankar och gör upp en plan och strategi och vågar ta de svåra och jobbiga besluten om att sälja lägenheten och prata med din familj.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Betty, post: 449978, member: 5181"] Jag förstår att det känns väldigt tufft just nu, och jag känner igen mig i allt du skriver om hur det känns som man är en annan person, befinner sig i en dimma etc. Jag kommer ihåg den perioden i början av mitt beroende. Även om det inte känns som så just nu, hade det kunnat vara mycket värre. Du har en faktiskt möjligheten att lösa detta, men då måste du göra det nu och sluta spela. Du har ett värde i din lägenhet, och du har en väldigt hög boendekostnad som du kan sänka. Jag vet att det inte är lätt att få en hyresrätt i Stockholm, men så svårt är det ändå inte -det finns lägenhetshotell och det finns alltid andrahandslägenheter eller rum att hyra och till och med det kommer att vara billigare än vad du betalar nu. Det finns sååå många som sitter i samma situation som dig med spelberoende och lån, men som inte har de möjligheterna du har i och med din lägenhet. Jag menar absolut inte att förringa din situation, utan vill bara ge perspektiv på att det hade kunnat vara så mycket värre rent materiellt. Jag är egentligen inte rätt person att säga att du måste berätta för din familj -jag har hållit mitt spelberoende hemligt för min familj i 20 år. Men jag har heller aldrig lånat pengar av dem eller på något annat sätt dragit in dem i mitt beroende. Du behöver prata med dem, eftersom det driver dig till att vilja ta livet av dig på grund av ångesten kopplat till det. Ingen kan veta hur de kommer att reagera, men i den absoluta majoriteten av fallen så ger familjen stöd och förståelse även om första reaktionen är ilska och besvikelse. Och även om de inte skulle stötta dig, så kommer du att må så mycket bättre. Du har alla förutsättningar att ta dig ur det här. Jag tror på dig, jag vet att du kommer klara detta om du bara samlar dina tankar och gör upp en plan och strategi och vågar ta de svåra och jobbiga besluten om att sälja lägenheten och prata med din familj. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Ger snart upp
Topp