Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Göra sig fri från smslån

Om man nu vill bli av med sina sms lån en gång för alla/alltid,

någon som har provat/erfarenheter och det har funkat??

Jag skulle behöva låna en summa på 20 000-25 000kr för att göra detta.

2 av dessa har redan hunnit till inkasso:(

asså hur gör man och var får man hjälp utan det måste vara borgeman och sånna saker?
Summan är ju inte stor som man skulle behöva för att rädda ekonomin.

jadu antingen måste du söka lån och lösa skulderna.vetinte hur mycket du försökt söka och du blivit nekad oftast men det är väll det enda.
de som gått till inkasso kan delbetalas,det finns de som inte går med på avb.vilket inkasso har du.intrium justitia har på 3 ggr sveainkasso upp till 6 ggr.

de tar minst 1000 kr plus deras egen kostnad som handläggning och ränta.av egen erfarenhet.kanske annat idag.jag menar det var länge sedan jag hadde mina hos inkasson.
du kan även höra av dig till dom du har lån hos men ja de kommer också ev vilja ha minst 1000.och har du några st så ja det kan bli saftigt.men bara mina erfarenheter jag hafft med en otal smslån.

när det gäller smslån så enda utvägen är försöka ta ett lån och lösa det.jag har bråkat så mycket med inkasson så det går inte beskriva.absolut de har väll sina regler men inkasso på just smslån är hutlöst.och de tjänar bra med kosing på detta även inkassobolagen såklart.

vad du inte skall göra nu tycker jag,är att söka ytterligare lån i panik. går det inte lösa ja då går det inte.ja sista utväg blir kf.men ja vad gör man,man måste ha pengar för att leva.så hellre släppa en någorlunda liten skuld än ta flera ytterligare smålån för att lösa andra och skulden sen blir snabbt uppe i flera flera tusen.eller jobba extra som en tok försök få in extra pengar.

ja det är nog inga roliga råd men kanske någon annan har tips.

Jo, Det där nödlånen som räddar än just för den veckan fungerar inte i längden... man bygger bara på sin skuld. Sälj att som du kan sälja från ditt boende, gör allt för att få in pengar utan att låna, Alternatvit om du kan låna från någon vän eller familj. Det viktiga är att inte ta nya kort-lån, har du få anmärkningar och bra inkomst kan du alltid vända dig till någon mer seriös långivare, ta ett större lån och lösa allt.

Sista utvägen är att läsa på vilka skulder du vågar släppa till inkasso, jag menar vissa smslån bolag går inte med på avb och de kommer istället skickas till KF, läs här i forumet och kolla vilka som brukar vara shyssta med avbetalning och släpp dem på inkasso... kommer bli durt men du får åtminstånde 3-6månader att betala av.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp