Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Går under, släppa allt eller inte...
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Betty" data-source="post: 452225" data-attributes="member: 5181"><p>Det är aningen mer komplext men det generella svaret är ja -om du anses vara ägare till de saker dina barn använder kan de utmätas. Om det kan bevisas genom kvitton etc. att du inte är ägare ska det dock inte utmätas.</p><p></p><p>Vad gäller din fråga om hur ofta man hinner få löneutmätningar innan man får inledande beslut om skusan låter det som att du tänker lite galet här. Det är ju absolut ingen garanti att få skusan utan det är många som inte blir beviljade. Men vad jag har sett i andra trådar verkar väntetiderna nu vara ungefär lika långa för att utmätningen ska börja, som för ansökan om skuldsanering så det är nog lite 50/50. Men för din egen sinnesro tror jag absolut att du ska ställa dig in på att du kommer att få löneutmätning innan eventuell skuldsanering.</p><p></p><p>Jag hopps att du inte tar det här på fel sätt, men jag tror att du skulle må bra av att prata med någon om dina känslor kring allt detta. Utifrån dina inlägg så låter det som att du har ett väldigt stort kontrollbehov, att du inte riktigt accepterar situationen och att vad andra ska tycka har en väldigt väldigt stor påverkan på dig. Det är helt naturligt, men det är känslor som jag tror du skulle må bra av att bearbeta och bemöta innan/när du ger dig in i en sådan här process.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Betty, post: 452225, member: 5181"] Det är aningen mer komplext men det generella svaret är ja -om du anses vara ägare till de saker dina barn använder kan de utmätas. Om det kan bevisas genom kvitton etc. att du inte är ägare ska det dock inte utmätas. Vad gäller din fråga om hur ofta man hinner få löneutmätningar innan man får inledande beslut om skusan låter det som att du tänker lite galet här. Det är ju absolut ingen garanti att få skusan utan det är många som inte blir beviljade. Men vad jag har sett i andra trådar verkar väntetiderna nu vara ungefär lika långa för att utmätningen ska börja, som för ansökan om skuldsanering så det är nog lite 50/50. Men för din egen sinnesro tror jag absolut att du ska ställa dig in på att du kommer att få löneutmätning innan eventuell skuldsanering. Jag hopps att du inte tar det här på fel sätt, men jag tror att du skulle må bra av att prata med någon om dina känslor kring allt detta. Utifrån dina inlägg så låter det som att du har ett väldigt stort kontrollbehov, att du inte riktigt accepterar situationen och att vad andra ska tycka har en väldigt väldigt stor påverkan på dig. Det är helt naturligt, men det är känslor som jag tror du skulle må bra av att bearbeta och bemöta innan/när du ger dig in i en sådan här process. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Går under, släppa allt eller inte...
Topp