Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Går det att rädda eller släppa allt?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Press" data-source="post: 466220" data-attributes="member: 13413"><p>Jag uppdaterar lite, mest för min egen skull också så jag kommer ihåg allt som hänt. Det har varit två tuffa veckor på semestern med mest gråt och dålig sömn och stress. Jag och min mamma har pratat om och om igen. Har fått ta del av en excel-mall för att kunna lägga upp min budget osv.</p><p></p><p>Hon var på möte med banken igår för att oavsett kunna ta över lånet min bror står på, hon kan tänka sig att låna upp för det lånet på Collector samt alla små-lån utanför UC (248k+230k) på huset samt skriva en avbetalningsplan med oss från nästa år så vi får luft att spara ihop en buffert/amortera extra på något annat lån just nu. Hennes krav är att vi skriver ett avtal med jurist via banken som tydliggör att ifall skulden inte regleras innan mamma/pappa går bort är det ett förskott på arvet, att hon frågar mina syskon ifall de är ok med detta samt att jag och mannen inte får ta ett enda lån till under hela denna perioden. Räntan på de nya lånen hamnar på runt 3%. De lånar då upp till 65% av värdet på huset. </p><p></p><p>Det gör att vi hamnar på en total månadskostnad för alla fasta kostnader på 33.000k</p><p>Jag kommer ha en inkomst på 45-50 netto samt min man som kommer ha på runt 20k (lite ändrade omständigheter). Vilket gör att vi kommer gå runt samt ha utrymme att extra-amortera, MEN vi har noll buffert just nu och just nu under semester får jag ut 35k (utan OB och extrajobb). Jag har inte tagit semester på 4 år dock, så dessa tre veckorna behövde jag. </p><p></p><p>Något jag inte nämnt tidigare är att min man ärvt ett hus utomlands som han ska försöka sälja av för att kunna betala av skulder också, det rör sig om 300-400k men vi vet inte hur lång tid det kommer ta att sälja så det räknar vi bara som en ”bonus”.</p><p></p><p>Vi kommer att ha ett ”möte” ikväll, jag mamma pappa och min man för att prata ihop oss och ta ett beslut ifall det är något vi ska göra eller ifall det slutar med att vi släpper allting ändå. Mamma sa att hade de inte kunnat tänka sig att göra detta hade de aldrig erbjudit och hon sa att deras ekonomi tillåter dem att ändå åka på resor de vill, ha buffert som de behöver etc MEN det är under förutsättningen att vi kan börja betala av nästa år, betalningarna behöver ej vara lika stora som de inbetalningar de gör varje månad. Det viktigaste för mamma är att vi känner att det gör saken bättre för oss och att vi kan andas och komma ut vår depressiva period.</p><p>Ja, jag vet inte hur vi landar - hela jag är full av skuldkänslor men samtidigt kämparglöd typ</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Press, post: 466220, member: 13413"] Jag uppdaterar lite, mest för min egen skull också så jag kommer ihåg allt som hänt. Det har varit två tuffa veckor på semestern med mest gråt och dålig sömn och stress. Jag och min mamma har pratat om och om igen. Har fått ta del av en excel-mall för att kunna lägga upp min budget osv. Hon var på möte med banken igår för att oavsett kunna ta över lånet min bror står på, hon kan tänka sig att låna upp för det lånet på Collector samt alla små-lån utanför UC (248k+230k) på huset samt skriva en avbetalningsplan med oss från nästa år så vi får luft att spara ihop en buffert/amortera extra på något annat lån just nu. Hennes krav är att vi skriver ett avtal med jurist via banken som tydliggör att ifall skulden inte regleras innan mamma/pappa går bort är det ett förskott på arvet, att hon frågar mina syskon ifall de är ok med detta samt att jag och mannen inte får ta ett enda lån till under hela denna perioden. Räntan på de nya lånen hamnar på runt 3%. De lånar då upp till 65% av värdet på huset. Det gör att vi hamnar på en total månadskostnad för alla fasta kostnader på 33.000k Jag kommer ha en inkomst på 45-50 netto samt min man som kommer ha på runt 20k (lite ändrade omständigheter). Vilket gör att vi kommer gå runt samt ha utrymme att extra-amortera, MEN vi har noll buffert just nu och just nu under semester får jag ut 35k (utan OB och extrajobb). Jag har inte tagit semester på 4 år dock, så dessa tre veckorna behövde jag. Något jag inte nämnt tidigare är att min man ärvt ett hus utomlands som han ska försöka sälja av för att kunna betala av skulder också, det rör sig om 300-400k men vi vet inte hur lång tid det kommer ta att sälja så det räknar vi bara som en ”bonus”. Vi kommer att ha ett ”möte” ikväll, jag mamma pappa och min man för att prata ihop oss och ta ett beslut ifall det är något vi ska göra eller ifall det slutar med att vi släpper allting ändå. Mamma sa att hade de inte kunnat tänka sig att göra detta hade de aldrig erbjudit och hon sa att deras ekonomi tillåter dem att ändå åka på resor de vill, ha buffert som de behöver etc MEN det är under förutsättningen att vi kan börja betala av nästa år, betalningarna behöver ej vara lika stora som de inbetalningar de gör varje månad. Det viktigaste för mamma är att vi känner att det gör saken bättre för oss och att vi kan andas och komma ut vår depressiva period. Ja, jag vet inte hur vi landar - hela jag är full av skuldkänslor men samtidigt kämparglöd typ [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Går det att rädda eller släppa allt?
Topp