Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gällande treskodom i Tingsrätt!

Hej!

Har en fråga!

Har ett ärende från ett smsföretag som jag bestred hos kronofogden.

Bolaget bestred mitt bestridande och ärendet gick vidare till tingsrätten.

Jag har fått ett brev om att ett yttrande från min sida skall inkoma innan tisdag. Ärendet är nu betalt till fullo men jag känner på mig att de inte kommer hinna få skulden avskrivet och inskickat detta till Tingsrätten.

Som jag trodde att reglerna var är följande.

OM jag reglerar skulden innan sista dagen för yttrande och genom kopia från betalning styrker INFÖR TINGSRÄTTEN detta så slipper jag en eventuell treskodom och därmed en betalningsanmärkning.

Min tanke var nu att printa ut beviset på betalningen, skriva ut ett papper där jag medger skulden men att den är betald INNAN den dag som var utsatt för sista dag gällande yttrande.

Eller skall jag skriva att jag INTE medger skulden då den är betald och lämna detta vidare till TINGSRÄTTEN.

MEN.

Fan tingsrättens bilaga lite otydlig.

För er del kan treskodom också meddelas om ni svarar med ett motiverat yttrande men inte kan visa sannolika skäl för er inställning. Pga att bolaget har skickat in så kallat fodrings bevis där skulden finns med.

Vad menar man??? Kan de ge mig en treskodom fast jag svarar att skulden är betalt och åker ner med kvitto från bank som stödjer detta?

Som jag tolkat detta och som det varit vid tidigare vändor så läggs ärendet ner i samma stund som bevis på att betalning inkommit till bolaget som tidigare skickat ärendet till Tingsrätten?

Hoppas någon kan ge en input. Börjar bli tajt om tid och jag blev aningen stressad då dessa rader dök upp i bilagan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp