Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

funderingar kring större lån, underskott av kapital etc.

jag har några frågor. jag kan inte så mkt om sånt här öht, men har då lyckats dra på mig ca 150.000 kr i lån. månadskostnaden nu är skyhög och jag får dras med den, men funderar på att söka ett samlingslån om ca ett år när mina förfrågningar är borta (försvinner dom förresten efter ett år från den senaste, eller är det kalenderår liksom, att dom försvinner vid årsskiftet?). frågan är då om jag har någon chans. ni verkar ha bra koll här inne.

jag har då alltså som sagt ca 150.000 kr i lån. jag kommer då vilja söka ett samlingslån på den summan. jag har en taxerad årsinkomst på ca 250.000 kr, nästa år kommer det bli lite mer i och med löneökning. kanske 260.000 eller så. det där med underskott av kapital vet jag inte vad det innebär, är det någon som jag försöka sig på en gissning på vad jag kommer få för "underskott av kapital" på nästa deklaration? jag hade inte ngt på den senaste tror jag. och också då, vad spelar det här underskottet för roll? tror ni jag har ngn chans att få ett så pass högt lån? det skulle hjälpa mig himla mkt med månadskostnaden..

tacksam för svar. :)

Hej. Vad jag har förstått så ligger en förfrågan kvar ett år från den dagen du får den. Alltså försvinner dom olika beroende på när du fått dom. Jag tror du har chans att söka ett lån på 150000 kr. Borde inte vara några problem. Tex konsumentkredit eller ge money bank. Men sök genom Lendo eller annan låneförmedling så blir det bara en uc förfrågan men du får flera olika allternativ. Lycka till och hoppas en fattar nåt av det jag skrivit.

Underskott på kapital är alla räntor du betalat in under ett år som du sen tar upp i din deklaration. Visar ju delvis hur mkt lån du har om man räknar baklänges. Man kan välja att inte redovisa räntorna men då får du inte heller tillbaka skatteeffekten av dom, 30 % tillbaka av inbetalade räntor genom lägre skatt.
Jag tipsar gärna om Seven Day också om du ska söka samlingslån. Bra att ha och göra med, bättre ränta än konsumentkredit och GE är min erfarenhet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp