Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Funderingar kring skuldsanering

Hejsan, jag har sökt om skuldsanering i början av juni och väntar på samtal gällande inledande. Mina lån uppgår till ca 1,3 miljoner kronor förutom studieskulderna. Dock vet jag att studieskulder som ej hamnat hos kronofogden inte ingår i skuldsanering. Sista lånet togs juli 2019, sen dess har jag haft löneutmätning. Dock studerade jag 2022 vårterminen och tog csn lån.

Det jag undrar är kommer denna csnlån räknas som senaste lånet jag tog och isåfall hur stora chanser har jag till beviljande? Kommer det fram i utredningen gällande mina studielån som ej förefallit om jag inte nämner det till handläggaren? Undrar eftersom csn-skulden inte ingår i skuldsaneringen.

Hejsan, jag har sökt om skuldsanering i början av juni och väntar på samtal gällande inledande. Mina lån uppgår till ca 1,3 miljoner kronor förutom studieskulderna. Dock vet jag att studieskulder som ej hamnat hos kronofogden inte ingår i skuldsanering. Sista lånet togs juli 2019, sen dess har jag haft löneutmätning. Dock studerade jag 2022 vårterminen och tog csn lån.

Det jag undrar är kommer denna csnlån räknas som senaste lånet jag tog och isåfall hur stora chanser har jag till beviljande? Kommer det fram i utredningen gällande mina studielån som ej förefallit om jag inte nämner det till handläggaren? Undrar eftersom csn-skulden inte ingår i skuldsaneringen.
Det tror jag inte . CSN är ju nåt trots allt nått annat. Du har ju tagit dom för studera. Inte för att shopa upp dom.

men brukar CSN rapportera om lånen som inte förefallit till kronofogden?

DU ska ju ändå ange dem i ansökan. Iaf förut fanns en punkt där man skrev in det men det är ju några år sen.
Okej. Det har jag gjort. Menar mer eftersom de skulderna inte ingår i saneringen, utreder kronofogden mer gällande när studielånen togs osv?

Okej tänkte mer på ifall kronofogden utreder mer gällande när man tog csn-låm
Nej det betvivlar jag.. Dom förstår ju att det är taget för att du skaffat en utbildning. Går ju som inte ta studielån o sen shoppa upp pengarna. Det som är viktigt är alla dina andra lån o krediter, när de togs.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp