Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Funderar på och börja blogga någonstans
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blanco" data-source="post: 122725" data-attributes="member: 3921"><p>När började min otålighet, min girighet?</p><p></p><p>Hösten 2016 eller hösten 2017, jag minns inte längre, kan inte själv tänka tillbaka från idag(Februari 2019) och säga exakt med ett års marginal om det var lite mer än ett eller två år sedan som jag tog mitt första lån. Jag har jobbat för många timmar, chockat mig själv och stressat för mycket över förluster för att vara helt klar i huvudet.</p><p></p><p></p><p>Tänkte börja skriva av mig framöver, förhoppningsvis varje dag, om min tillvaro. En tillvaro, som om den senaste låneansökan på 100.000 som jag skickat in idag inte bara blir preliminärt beviljad utan även utbetald, innebär noll tillgångar och en blancoskuld på över miljonen.</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p><strong>Innan 2016</strong></p><p></p><p>Jag är född 88, har tidigare inte riktigt blivit vuxen, eller en bättre beskrivning är nog stabil och tagit ansvar. Har alltid varit ganska anspråkslös när det gäller pengar och konsumtion, det enda jag har konsumerat är tid. Klarat mig med ganska lite, samtidigt som jag påbörjat diverse utbildningar på universitetet (som jag sen inte brytt mig om att studera till). Suttit både hemma och som inneboende i rum, spelandes datorspel eller gått igenom tv serier, med kortare anställningar mellan diverse utbildningar som jag sen hoppat av. Har saknat både ambition och intresse.</p><p></p><p></p><p><strong>2016 framåt jobb</strong></p><p></p><p>Innan min nuvarande anställning som jag fick 2016 så hade jag jobbat en del, men aldrig fastnat på en arbetsplats, alltid haft någon utbildning som jag kommit in på eller annan anledning att sluta, som att flytta hem från Norge. Lån hade jag aldrig funderat på att ta och därför hade jag heller aldrig behövt bry mig om att få till en arbetssituation som kunde hjälpa en lånesituation. Varit ständigt singel.</p><p></p><p>Våren 2016 började jag med ett arbete som jag fortfarande har kvar. Jag tror jag snittade någonting i runda slängar 170-180 timmar i månaden resten av det året. Min årsinkomst det året blev närmare 295.000 kronor.</p><p></p><p>Under 2017 maxade jag all min övertid och hade dessutom extra jobb hos annan arbetsgivare så blev i runda slängar 215 timmar i månaden alla tolv månader. Min årsinkomst det året blev 445.000 kronor.</p><p></p><p>Under 2018 lyckades jag återigen maxa min övertid och desssutom med hjälp av ytterligare 5-6 olika arbetsgivare fylla på med timmar så att jag snittat i runda slängar 260-270 timmar i månaden alla tolv månader. Min årsinkomst borde hamna omkring 630-640.000 kronor och jag tror att detta är vägs ende med tanke på att de jobb som jag har i snitt ger runt 160 kronor i timmen i grundlön.</p><p></p><p></p><p><strong>2016 framåt lån</strong></p><p></p><p>Som jag minns det nu tog jag mitt första lån hösten 2016, på 100.000 kronor från <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9019" target="_blank">Lendify</a>. Våren 2017 tog jag mitt andra lån på 200.000 kronor från remember för att sedan i augusti 2017 ta ytterligare ett samlingslån på 300.000 från <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/36" target="_blank">Sevenday</a>, som var tänkt att betala av återstående belopp från dessa två.</p><p></p><p></p><p>När jag tog lånet hade jag cirka 280.000 kronor på Avanza, så jag satte in dessa 300.000 kronor och plötsligt hade jag 580.000 kronor. Ganska snart därefter bestämde jag mig för att spekulera i att oljan skulle gå ner en fredag, köpte en position där jag skulle tjäna på nedgång med en alltför tight stoploss(min position skulle bli värdelös och alla pengar förloras). På måndag när jag återigen kunde påverka min position var alla pengar förlorade.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blanco, post: 122725, member: 3921"] När började min otålighet, min girighet? Hösten 2016 eller hösten 2017, jag minns inte längre, kan inte själv tänka tillbaka från idag(Februari 2019) och säga exakt med ett års marginal om det var lite mer än ett eller två år sedan som jag tog mitt första lån. Jag har jobbat för många timmar, chockat mig själv och stressat för mycket över förluster för att vara helt klar i huvudet. Tänkte börja skriva av mig framöver, förhoppningsvis varje dag, om min tillvaro. En tillvaro, som om den senaste låneansökan på 100.000 som jag skickat in idag inte bara blir preliminärt beviljad utan även utbetald, innebär noll tillgångar och en blancoskuld på över miljonen. [B]Innan 2016[/B] Jag är född 88, har tidigare inte riktigt blivit vuxen, eller en bättre beskrivning är nog stabil och tagit ansvar. Har alltid varit ganska anspråkslös när det gäller pengar och konsumtion, det enda jag har konsumerat är tid. Klarat mig med ganska lite, samtidigt som jag påbörjat diverse utbildningar på universitetet (som jag sen inte brytt mig om att studera till). Suttit både hemma och som inneboende i rum, spelandes datorspel eller gått igenom tv serier, med kortare anställningar mellan diverse utbildningar som jag sen hoppat av. Har saknat både ambition och intresse. [B]2016 framåt jobb[/B] Innan min nuvarande anställning som jag fick 2016 så hade jag jobbat en del, men aldrig fastnat på en arbetsplats, alltid haft någon utbildning som jag kommit in på eller annan anledning att sluta, som att flytta hem från Norge. Lån hade jag aldrig funderat på att ta och därför hade jag heller aldrig behövt bry mig om att få till en arbetssituation som kunde hjälpa en lånesituation. Varit ständigt singel. Våren 2016 började jag med ett arbete som jag fortfarande har kvar. Jag tror jag snittade någonting i runda slängar 170-180 timmar i månaden resten av det året. Min årsinkomst det året blev närmare 295.000 kronor. Under 2017 maxade jag all min övertid och hade dessutom extra jobb hos annan arbetsgivare så blev i runda slängar 215 timmar i månaden alla tolv månader. Min årsinkomst det året blev 445.000 kronor. Under 2018 lyckades jag återigen maxa min övertid och desssutom med hjälp av ytterligare 5-6 olika arbetsgivare fylla på med timmar så att jag snittat i runda slängar 260-270 timmar i månaden alla tolv månader. Min årsinkomst borde hamna omkring 630-640.000 kronor och jag tror att detta är vägs ende med tanke på att de jobb som jag har i snitt ger runt 160 kronor i timmen i grundlön. [B]2016 framåt lån[/B] Som jag minns det nu tog jag mitt första lån hösten 2016, på 100.000 kronor från [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9019"]Lendify[/URL]. Våren 2017 tog jag mitt andra lån på 200.000 kronor från remember för att sedan i augusti 2017 ta ytterligare ett samlingslån på 300.000 från [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/36"]Sevenday[/URL], som var tänkt att betala av återstående belopp från dessa två. När jag tog lånet hade jag cirka 280.000 kronor på Avanza, så jag satte in dessa 300.000 kronor och plötsligt hade jag 580.000 kronor. Ganska snart därefter bestämde jag mig för att spekulera i att oljan skulle gå ner en fredag, köpte en position där jag skulle tjäna på nedgång med en alltför tight stoploss(min position skulle bli värdelös och alla pengar förloras). På måndag när jag återigen kunde påverka min position var alla pengar förlorade. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Funderar på och börja blogga någonstans
Topp