Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fru löneutmätning, hur drabbar det mig?

Hej på er

tänkte fråga er om råd

Min fru kommer få löneutmätning,
Jag har ansökt om skuldsanering.
Hur kommer hennes löneutmätning påverka mig?

vi har sålt allt av större värde för att reducera skulder inför ansökan.

finns 2 barn i hushållet. Om båda skulle få utmätning så skulle vi med förbehållsbelopp klara oss ganska bra. Med strikt budget för hushåll osv. Men är orolig för mitt jobb då jag har en chefsbefattninf. Jag attesterar inga fakturor men jag konterar dom?

Någon som vart i samma sits eller som kan mer om ämnet?

mvh

Att ha utmätning, sanering påverkar inte din tjänst om du inte har tjänst i känslig verksamhet skulle jag vilja påstå.

Din frus löneutmätning kommer påverka dig, har ni inte sökt skuldsanering båda 2?
Påverkan är att man räknar ut hur stor del av hennes inkomst är av hushållet. Har ni lika inkomster så beräknas hon betala 50% och hennes förbehållsbelopp beräknas därafter.

Har hon mindre inkomst, så beräknas hon betala mindre och högre mer.

Jo det har vi, men då hon inte har en chefsroll och jobbar i kommunal sektor så har vi beslutat att försöka hålla mog flytande till eventuell sanering och att hon slutar betala mer än hyra och de viktigaste räkningarna.

Jag tjänar ca 3 gånger så mycket som henne. Tar kfm någon hänsyn till min skuldsituation när de uträknar förbehållsbelopp?

Tar kfm någon hänsyn till min skuldsituation när de uträknar förbehållsbelopp?
Nope.

Det är ganska få saker man tar höjd för när förbehåll beräknas.
Boende, sjukdom och eventuell transportkostnad till arbete samt barnomsorg.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp