Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Freedom Finance, vilka banker arbetar FF med

Någon som vet vilka banker Freedom Finance arbetar med? Vill ta ett mindre lån (4000 kronor) för att bli av med ett mobillån men oroar mig för att alla mina förfrågningar och skulder kanske bara gör saken värre. Jag har 10 förfrågningar på UC det senaste året. Suck!
Någon som vet något mer om Freedom Finance?

ett tag sedan jag använde dessa då var det bla ge,ikano,sveadirekt,och nån till.de är inte många.
och du kommer få 1 uc av alla lånegivare.inte som hos lendo 1 uc oavsett alla lånegivare.bästa är nog skriv fråga dom vilka banker som är hos freedom.men många även jag själv uppleve freedom som svåra få lån hos.

Nej, Freedom Finance vill jag inte rekommendera. Jag testade att låna 5000 kronor och fyllde i alla uppgifter utom mina skulder. De var många frågor innan ansökan skickades in.
Det stod att de skulle återkomma och sedan tog de UC under natten. Idag ringde de mig. De ville komplettera uppgifterna och jag fick upprepa allt en gång till som jag meddelat dem men de krävde även att få veta vad jag skulle ha pengarna till. Sedan krävde de att få veta alla mina skulder, lån som krediter, och vilka månadsbelopp jag betalade. Jag frågade om det inte framkom av min UC hur mycket skulder jag hade men de ville ändå veta exakt varenda skuld jag hade och månadsbelopp med mera. Jag sade att då fick jag leta upp avier med mera och det krävde att jag skulle göra det för att kunna behandla låneansökan. Jag sade att då fick jag återkomma senare. Jag ringde aldrig upp dem igen. Jag tyckte att för 5000 kronor så var de lite väl extrema. Jag skäms inte för mina skulder men att behöva redovisa precis varenda skuld, Elloskonto med mera och alla månadsbelopp för att sedan bara få ett avslag i örat. Nej, då kan det vara så. Jag har tidigare fått lån av Lendo och där har aldrig dessa frågor dykt upp. Ibland frågar de efter totalt anta skulder och månadsbelopp på skulderna men det är allt.

Jag antar att jag hade tur med Freedom Finance, fick inga frågor över huvud taget.. men det var ca. 1 år sedan, saker och ting kan ju snabbt förändra sig i den här branschen. Verkar lite svårare att få lån nu, men många är fortfarande väldigt generösa med krediter.
1x1.jpg

Nej, Freedom Finance vill jag inte rekommendera. Jag testade att låna 5000 kronor och fyllde i alla uppgifter utom mina skulder. De var många frågor innan ansökan skickades in.
Det stod att de skulle återkomma och sedan tog de UC under natten. Idag ringde de mig. De ville komplettera uppgifterna och jag fick upprepa allt en gång till som jag meddelat dem men de krävde även att få veta vad jag skulle ha pengarna till. Sedan krävde de att få veta alla mina skulder, lån som krediter, och vilka månadsbelopp jag betalade. Jag frågade om det inte framkom av min UC hur mycket skulder jag hade men de ville ändå veta exakt varenda skuld jag hade och månadsbelopp med mera. Jag sade att då fick jag leta upp avier med mera och det krävde att jag skulle göra det för att kunna behandla låneansökan. Jag sade att då fick jag återkomma senare. Jag ringde aldrig upp dem igen. Jag tyckte att för 5000 kronor så var de lite väl extrema. Jag skäms inte för mina skulder men att behöva redovisa precis varenda skuld, Elloskonto med mera och alla månadsbelopp för att sedan bara få ett avslag i örat. Nej, då kan det vara så. Jag har tidigare fått lån av Lendo och där har aldrig dessa frågor dykt upp. Ibland frågar de efter totalt anta skulder och månadsbelopp på skulderna men det är allt.

Intressant sätt att se på saken måste jag säga. Då jag själv är i branschen så kan jag säga dig att det tillvägagångssättet är helt korrekt.
Enligt lag måste bankerna veta vad du ska ha pengarna till när du lånar. Detta är på grund av en ny lag angående penningtvätt, med andra ord helt korrekt.

Anledningen till att de frågat efter dina andra skulder är för att bankerna ska kunna få en helhets bild av din kreditvärdighet och din lånesituation. Åter igen för att hjälpa dig.

Tycker man sen att det är jobbigt att uppge det, ja då kanske du ändå skäms för att du är skuldsatt. Vilket i sig är helt ok, det kan uppfattas som lite pinsamt av vissa...

Detta tyder på att företaget är seriöst och vill göra ett så gott jobb som möjligt åt dig.

Det är detta som kan göra att du INTE får ett avslag direkt i örat

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp