Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Frågor skuldsanering: när besked, skuldsanering vs löneutmätning belopp

Försöker kolla runt här men så många inlägg.

Fråga då, fick samtalet idag va väldigt nervös men svarade ändå rätt bra hoppas jag , super trevlig handläggare. När får man veta om avslag eller inledande? Uppfattade inte det. Sen om man får inledande , och i slut ändan avslag vad beror avslaget då på??? Betalar man mer i skuldsanering än lönutmätning eller tvärtom ?? Hoppas på svar

Försöker kolla runt här men så många inlägg.

Fråga då, fick samtalet idag va väldigt nervös men svarade ändå rätt bra hoppas jag , super trevlig handläggare. När får man veta om avslag eller inledande? Uppfattade inte det. Sen om man får inledande , och i slut ändan avslag vad beror avslaget då på??? Betalar man mer i skuldsanering än lönutmätning eller tvärtom ?? Hoppas på svar
Jag fick inledande dagen efter samtal.
Jag har fått betalplan och den är på 400kr mindre än löneutmätningen. Men vad jag förstått så kan den ändras vid beslut.

Allt mellan minuter och veckor

Ja det kommer en kort motivering vid avslag, dom var längre förut men nu är det klippmallar.
Betalning per månad ungefär samma men betalfria månader i skuldsaneringen.

Vad kan exempel va om avslag det sista skedet ? Typ att många bolag inte går med på summa eller så?

Vad kan exempel va om avslag det sista skedet ? Typ att många bolag inte går med på summa eller så?
Finns inget facit, hittar dem något märkligt så kan det bli avslag.
Borgenärers åsikt behöver inte betyda något, slutgilgliga beslutet ligger hos KFM, det kan visserligen överklagas och då kanske man hamnar i samma limbo som @Terry_ gjorde.

Det absolut vanligaste, enligt samtliga utav mina fyra handläggare (jag frågade samtliga) är att man inte har varit ärlig i sin ansökan. Det "dyker upp något"...

Det absolut vanligaste, enligt samtliga utav mina fyra handläggare (jag frågade samtliga) är att man inte har varit ärlig i sin ansökan. Det "dyker upp något"...
Tack . Jag har inget som inte är ärligt hoppas jag tog med privat skuld med. Så hoppas det går vägen. Så nervös nu för att veta om det blir avslag eller inledande

Fick inledande typ 2 minuter efter samtalet.

Förstår det, hela skuldsaneringsansökan är en stor pärs. Värre än o sluta snusa

Värsta var väntan från beslut och att det skulle vinna laga kraft

Håller tummarna för dig, hur ser situationen ut? Skuldsumma och senast tagna lån osv?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp