Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

frågor om utmätning

Hej! Nu var det ett tag sen jag skrev. För några veckor sen hade jag dem värsta tre dagarna i mitt liv. Min telefon, mitt bankkort och busskort blev stulet. Dagen efter fick jag veta att jag ska bli bostadslös om 2 månader. Så nu står jag här, några flyttkartonger rikare. Har några frågor!
Har man en pågående utmätning, kan man avbryta den i 1-2 månader om man t.ex ska flytta och måste betala deposition och hela den grejen. Och en annan fråga är: Det är ett lån jag inte släppt. På 90 tusen till Nordea som dras på autogiro varje månad. Som jag glömde skriva med i mina utmätningspappren. För jag tror inte ens det fanns en sån ruta för de. Men är de möjligt att lägga till de efteråt? Är en utgift på 1200. Eller ska jag prata med Nordea och släppa allt där också. Känns dumt då det är den enda som inte är ett shady sms-lån. Vad börjar jag med? Vem pratar jag med. Kronofogden eller Nordea eller båda. För nu börjar tiden rinna ut. I början på september flyttar jag in hos några kompisar. Medans jag letar lägenhet för fullt. Förövrigt varit spelfri nu i några månader! Heja mig.

Tror tyvärr inte du kan avbryta utmätningen av sådana skäl. När det gäller lån som inte ligger hos fogden, så tar utmätningen inte hänsyn till det. Antingen får du skäppa det också, eller fortsätta betala på det sidan om utmätningen.

Tråkigt att Du tvingas flytta. Det viktigaste just nu är väll ringa din handläggare hos KF och berätta om de omständigheter som råder och förhöra Dig om vad som gäller. Tror dock det blir svårt med uppskov gällande utmätningen.
Jag vet inte riktigt vad Du menar med att fylla i en skuld på utmätnings papperna, för det gör man ju inte. KF fattar utmätningsbeslut gällande de skulder som finns hos dom och kan således inte inkludera skulder som inte har kommit in till dom.
Här har du 2 val som jag ser det: tugga vidare med betalning direkt till Nordea om Du känner att Du mäktar med det eller släppa lånet till KF och det då kommer inkluderas i Din utmätning.

Börja dock dagen idag med att kontakta KF med anledning av den tvingande flytten. Det hade jag gjort om jag hade vandrat i Dina skor... All lycka till :)

Deposition är det större möjligheter att förbehållas pengar för än kostnader för flytt.
Nordealånet ska du inte behålla pengar för. Vill du inte betala på det mer pga att du får lite lite pengar till mat kvar ska du prata med Nordea

Tråkigt att Du tvingas flytta. Det viktigaste just nu är väll ringa din handläggare hos KF och berätta om de omständigheter som råder och förhöra Dig om vad som gäller. Tror dock det blir svårt med uppskov gällande utmätningen.
Jag vet inte riktigt vad Du menar med att fylla i en skuld på utmätnings papperna, för det gör man ju inte. KF fattar utmätningsbeslut gällande de skulder som finns hos dom och kan således inte inkludera skulder som inte har kommit in till dom.
Här har du 2 val som jag ser det: tugga vidare med betalning direkt till Nordea om Du känner att Du mäktar med det eller släppa lånet till KF och det då kommer inkluderas i Din utmätning.

Börja dock dagen idag med att kontakta KF med anledning av den tvingande flytten. Det hade jag gjort om jag hade vandrat i Dina skor... All lycka till :)
Tack Kimsan! Jag ska ringa Nordea i veckan och be dem ta bort autogiro. Då jag inte kan göra de på deras sida. Så måste be dem släppa lånet till inkasso. För jag har ungefär 9000 kvar varje månad till hyra och till nordea och mat. Och just nu som de ser ut kan min hyra gå upp till 1000-1500 mer i månaden. Så jag måste ändra det också. Men om jag säger det till KF, att min hyra kommer höjas ändrar dem det i mina uppgifter då? Just nu har jag skrivit i att jag har en hyra på 4000. Kan höjas till 5300 om jag nu skulle få den här ungdomslägenheten. Och då ska jag väl ha de och förbehållsbeloppet. Jag har klippt alla andra utgifter. Telefon ungefär 200. Nu med läkare och så kommer jag få mer utgifter för jag kanske måste opereras också. Så det är mycket nu! Men man kan få behålla pengar till deposition eller? Vet inte riktigt hur det fungerar med ungdomslägenhet visa bostadsförmedlingen i Stockholm heller. Om dem vill ha deposition.

Deposition är det större möjligheter att förbehållas pengar för än kostnader för flytt.
Nordealånet ska du inte behålla pengar för. Vill du inte betala på det mer pga att du får lite lite pengar till mat kvar ska du prata med Nordea
Okej! Det är synd bara att detta händer nu för jag har bara haft utmätning 3-4 månader. Ja jag ska prata med nordea! Känns ju dumt att ha utmätning nästan 9000 i månaden och samtidigt behålla ett lån som är på 90 tusen och betala 1200 på det varje månad. Så får tyvärr släppa de med.

Tack Kimsan! Jag ska ringa Nordea i veckan och be dem ta bort autogiro. Då jag inte kan göra de på deras sida. Så måste be dem släppa lånet till inkasso. För jag har ungefär 9000 kvar varje månad till hyra och till nordea och mat. Och just nu som de ser ut kan min hyra gå upp till 1000-1500 mer i månaden. Så jag måste ändra det också. Men om jag säger det till KF, att min hyra kommer höjas ändrar dem det i mina uppgifter då? Just nu har jag skrivit i att jag har en hyra på 4000. Kan höjas till 5300 om jag nu skulle få den här ungdomslägenheten. Och då ska jag väl ha de och förbehållsbeloppet. Jag har klippt alla andra utgifter. Telefon ungefär 200. Nu med läkare och så kommer jag få mer utgifter för jag kanske måste opereras också. Så det är mycket nu! Men man kan få behålla pengar till deposition eller? Vet inte riktigt hur det fungerar med ungdomslägenhet visa bostadsförmedlingen i Stockholm heller. Om dem vill ha deposition.
Går de med på anmärkningar?

Ungdomslägenheten eller vad menar du? Min kompis utan skulder och med bra inkomst och som både studerar och är ungdom tar den här lägenheten åt mig då. Vi söker via hennes kö. Om jag skulle sökt den skulle jag behövt någon som gått i borgen för mig och oavsett så skulle dem nog sagt nej. Eller att jag hamnat längst ner i kön.

Hyra för uthyrning i andra hand är tanken alltså? Det gillar nog @Kimsan72

Hyra för uthyrning i andra hand är tanken alltså? Det gillar nog @Kimsan72

Du menar nog olovlig andrahandsuthyrning? Farligt detta om man blir påkommen. Nya regler gällande detta träder i kraft per 19-10-01 och dom är varken till kontrakts innehavarens eller 2:a hands hyresgästens fördel...

Ungdomslägenheten eller vad menar du? Min kompis utan skulder och med bra inkomst och som både studerar och är ungdom tar den här lägenheten åt mig då. Vi söker via hennes kö. Om jag skulle sökt den skulle jag behövt någon som gått i borgen för mig och oavsett så skulle dem nog sagt nej. Eller att jag hamnat längst ner i kön.
Jaha, då förstår jag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp