Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
frågor om skuldsanering
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 432106" data-attributes="member: 3402"><p>Det har du rätt i och jag håller med i det mesta. Jag ser det dock som en relativt stor chans till att man får skuldsanering om man är insolvent och redå att börja piffa till sin skälighet. Delvis ha brytpunkter etc.</p><p></p><p>4 av 10 blir beviljade. Men kanske 1 av 10 (gissning) är fel ifylld, långt ifrån att uppfylla kraven etc. Så en seriöst övervägd ansökan skulle jag villja påstå blir beviljad hälften av gångerna.</p><p></p><p>Blir man inte beviljad på första eller andra ansökan så kan man nog bli det på 3e eller 4e. Med 7 månaders väntetid är det så viktigt att ha rullande ansökan om man verkligen vill ha och behöver skuldsanering om man blir nekad första gången och det är ”nära” att man blir beviljad.</p><p></p><p>Kan skilja sig mycket mellan handläggare och jag anser tvärtom med nästan hälften av alla seriöst övervägda ansökningar beviljade som rätt goda chanser, speciellt om man har rullande ansökan ifall man blir nekad.</p><p></p><p>Ett nekande utesluter inte ett godkänt på andra då det ska granskas på nytt med bryttider som blir ca 7-8 månader äldre med varje ansökan. Det om man tror att man själv är skälig förståss att det är viktigt att fortsätta skicka in.</p><p></p><p>Håller helt med om att får man chansen så är det med stor respekt man ska ta vara på skuldsaneringen som en permanent lösning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 432106, member: 3402"] Det har du rätt i och jag håller med i det mesta. Jag ser det dock som en relativt stor chans till att man får skuldsanering om man är insolvent och redå att börja piffa till sin skälighet. Delvis ha brytpunkter etc. 4 av 10 blir beviljade. Men kanske 1 av 10 (gissning) är fel ifylld, långt ifrån att uppfylla kraven etc. Så en seriöst övervägd ansökan skulle jag villja påstå blir beviljad hälften av gångerna. Blir man inte beviljad på första eller andra ansökan så kan man nog bli det på 3e eller 4e. Med 7 månaders väntetid är det så viktigt att ha rullande ansökan om man verkligen vill ha och behöver skuldsanering om man blir nekad första gången och det är ”nära” att man blir beviljad. Kan skilja sig mycket mellan handläggare och jag anser tvärtom med nästan hälften av alla seriöst övervägda ansökningar beviljade som rätt goda chanser, speciellt om man har rullande ansökan ifall man blir nekad. Ett nekande utesluter inte ett godkänt på andra då det ska granskas på nytt med bryttider som blir ca 7-8 månader äldre med varje ansökan. Det om man tror att man själv är skälig förståss att det är viktigt att fortsätta skicka in. Håller helt med om att får man chansen så är det med stor respekt man ska ta vara på skuldsaneringen som en permanent lösning. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
frågor om skuldsanering
Topp