Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
frågor om skuldsanering
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 432016" data-attributes="member: 3402"><p>Spara får man absolut och det är även rekommenderat eftersom en skuldsanering ska ses som ekonomisk rehabilitering. I det så ingår det att lära sig spara. I mitt beslut fick jag behålla 800kr extra i buffert, det är tanken då att jag ska lägga undan minst 800kr i månaden på ett sparkonto/buffertkonto.</p><p></p><p>Betalar du under under skuldsanering till din familj så är det gynnande av borgenär, betalfri månad eller ej. Men sen är det väll en på miljonen (läs: låg chans) att det upptäcks och granskas av en bank om det inte är samma bank du har swish/lönekonto som du har lån hos. Sen ska dom bevisa att det är på ett lån du betalar dessutom. Har du lån hos <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9068" target="_blank">Fairlo</a> exempelvis så har inte Fairlo någon insyn i dina transaktioner hos Swedbank (om du har swedbank som huvudbank). Det måste till en rejäl utredning.</p><p></p><p>Har du lån hos ex Nordea idag och har Nordea som bank då kan det upptäckas lättare såklart. Rekommenderar oavsett att byta till en bank som du inte har lån hos så man slipper granskningar i sina konton. Har du lån hos Nordea och har Nordea så byt bara till typ Swedbank (om du inte har lån hos dom, välj annan) så slipper man oroa sig för sånt.</p><p></p><p>Det optimala är ju förstås att betala bort lånet före ansökan. Eller spara och göra det efter skuldsaneringen om dom inte är i behov av pengarna nu. Om du planerar att säga att åt dom att du har sökt skuldsanering är det ju dock lika bra skriva in skulden där så betalas en del bort under dina 5 år utan att du betalar mer på betalplanen. Det blir bara att övriga banker får lite mindre. Sen efter skuldsaneringen fortsätta betala dom det som är kvar.</p><p></p><p>Dessutom så är chanserna större att du kvalificeras som insolvent (krav 1 för skuldsanering) om du tar med deras skuld i betalplanen. Att man redovisar att man har mer skulder är bara positivt i detta fall för att uppfylla kraven. Sen får din familj också 1 betalning varje år från skuldsaneringen som sagt. Så om dom endå vet om att du söker skuldsanering ser jag inte varför dom inte ska vara med. Du tjänar på det, dom tjänar på det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 432016, member: 3402"] Spara får man absolut och det är även rekommenderat eftersom en skuldsanering ska ses som ekonomisk rehabilitering. I det så ingår det att lära sig spara. I mitt beslut fick jag behålla 800kr extra i buffert, det är tanken då att jag ska lägga undan minst 800kr i månaden på ett sparkonto/buffertkonto. Betalar du under under skuldsanering till din familj så är det gynnande av borgenär, betalfri månad eller ej. Men sen är det väll en på miljonen (läs: låg chans) att det upptäcks och granskas av en bank om det inte är samma bank du har swish/lönekonto som du har lån hos. Sen ska dom bevisa att det är på ett lån du betalar dessutom. Har du lån hos [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9068"]Fairlo[/URL] exempelvis så har inte Fairlo någon insyn i dina transaktioner hos Swedbank (om du har swedbank som huvudbank). Det måste till en rejäl utredning. Har du lån hos ex Nordea idag och har Nordea som bank då kan det upptäckas lättare såklart. Rekommenderar oavsett att byta till en bank som du inte har lån hos så man slipper granskningar i sina konton. Har du lån hos Nordea och har Nordea så byt bara till typ Swedbank (om du inte har lån hos dom, välj annan) så slipper man oroa sig för sånt. Det optimala är ju förstås att betala bort lånet före ansökan. Eller spara och göra det efter skuldsaneringen om dom inte är i behov av pengarna nu. Om du planerar att säga att åt dom att du har sökt skuldsanering är det ju dock lika bra skriva in skulden där så betalas en del bort under dina 5 år utan att du betalar mer på betalplanen. Det blir bara att övriga banker får lite mindre. Sen efter skuldsaneringen fortsätta betala dom det som är kvar. Dessutom så är chanserna större att du kvalificeras som insolvent (krav 1 för skuldsanering) om du tar med deras skuld i betalplanen. Att man redovisar att man har mer skulder är bara positivt i detta fall för att uppfylla kraven. Sen får din familj också 1 betalning varje år från skuldsaneringen som sagt. Så om dom endå vet om att du söker skuldsanering ser jag inte varför dom inte ska vara med. Du tjänar på det, dom tjänar på det. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
frågor om skuldsanering
Topp