Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Frågor om skuldsanering

Hej jag har några frågor om skuldsanering som kanske någon här i gruppen kan svara på?

* Om man ansöker om skuldsanering får då arbetsgivaren reda på det? Eller får dom bara reda på det om det blir inledande eller bara om det blir beviljat eller inte över huvudtaget?

* Kan några skulder vara nya eller måste alla skulder ha hafts en viss tid? Isf hur länge?

* Om man fått skuldsanering kan man då ta ut en högre lön genom att jobba övertid eller kollar dom det?

* Hur mycket får ni som har skuldsanering betala varje månad till KFM?

* Om man får inledande ska man då spärra alla autogiron och inte betala några skulder överhuvudtaget? Jag menar det kan ju ta lång tid mellan ansökan och beviljande.

* Om det inte skulle bli beviljat och man inte har några anmärkningar innan och släpper allt så hamnar man ju i en värre situation än innan.Hur gjorde ni?

1 nej nej nej

2 går att ha helt nya skulder.

3 ja det kan man, kfm kollar inger, borgenärerna kollat och kan begära omprövning.

4 det är ju egentligen ganska ointressant, det är ju individuellt och vad andra betalar saknar betydelse för din eventuella betalplan.
En tredjedel ungefär betalar inget.
5 du blandar begrepp. Från inledande ska inget betalas direkt till borgenärerna. Hur du gör efter ansökan avgör du själv. En ansökan påverkar ingenting.
6 kan du inte betala så kan du inte

1 nej nej nej

2 går att ha helt nya skulder.

3 ja det kan man, kfm kollar inger, borgenärerna kollat och kan begära omprövning.

4 det är ju egentligen ganska ointressant, det är ju individuellt och vad andra betalar saknar betydelse för din eventuella betalplan.
En tredjedel ungefär betalar inget.
5 du blandar begrepp. Från inledande ska inget betalas direkt till borgenärerna. Hur du gör efter ansökan avgör du själv. En ansökan påverkar ingenting.
6 kan du inte betala så kan du inte
Tusen tack för svar

Skulder som inte ligger hos kfm vid ansökan om skuldsanering hamnar inte vid kfm om det blir avslag.har iaf jag fått höra.

Jag menade givetvis hur mycket man får behålla? Och inte hur mycket andra betalar.
Ensam vuxen utan barn typ 5700 i månaden plus hyra kostnader för att ta sig till jobbet och ev sjukdomskostnad.

Skulder som inte ligger hos kfm vid ansökan om skuldsanering hamnar inte vid kfm om det blir avslag.har iaf jag fått höra.

Inget hamnar där av sig själv.
Fanns det inte exekutionstitel innan skuldsanering så får borgenärerna se till att fixa en sådan.

Inget hamnar där av sig själv.
Fanns det inte exekutionstitel innan skuldsanering så får borgenärerna se till att fixa en sådan.
Finns det nån regel om hur många gånger en borgenär får skicka betalningsföreläggande?om dom återkallar det första gången?

Jag menade givetvis hur mycket man får behålla? Och inte hur mycket andra betalar.

Du får beräkna själv. Helt individuellt.
Bifogar en länk nedan.

I de flesta fall är det bättre med skuldsanering än att ha ångest och stress i slutat av varje månad för att betala massa olika avbetalningsplaner, hamnar i minus och sen ta nytt dyrt lån för att betala billigare lån. Helt absurt.
Har du gjort det nån gång eller har du knappt pengar kvar till mat? Då kommer du känna dig rik om skuldsaneringen blir beviljad.

PS: har/ansökt inte om skuldsanering så kan inte svara på andra frågor.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp