Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
frågor om kronofogden
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Oregistrerade" data-source="post: 11093"><p>Nej, budget- och skuldrådgivaren frågar inte varför man har dragit på sig så mycket skulder. Man behöver inte skämmas för sina skulder. De ser inte bakåt utan framåt. De ser hur mycket skulder du har och vad som är din bästa lösning. Kan du inte bli skuldfri inom överskådlig tid så är en skuldsanering det bästa och budget- och skuldrådgivaren fixar med ansökan och hjälper dig med alla papper som man får från inkassobolagen med mera. Det är en suverän service som jag tycker fler borde utnyttja. Man får jättefin hjälp och stöd. Ibland kanske det räcker med utmätning från KFM under en viss tid för att bli skuldfri. Det finns alltid en lösning där du som individ sätts i centrum och du ska må bra. </p><p>Ja, man kan få skuldsanering med fast jobb. De ser på din inkomst och skulderna. Man ser på hur mycket KFM kan dra per månad och sedan hur mycket det är i förhållande till dina skulder.</p><p>Du får alltid behålla ett förbehållsbelopp, se exakta summor på KFMs hemsida, och till hyran (en rimlig hyra).</p><p>Man kan mejla till KFM och få svar på dessa frågor. Man behöver inte ringa. De svarar snabbt och är faktiskt trevliga att ha att göra med. Jag har läst mycket negativt om KFM men än så länge har jag bara positivt att säga om dem. Jag har både ringt och mejlat dem och de lika vänliga varje gång. Inkassobolagen är de som är de otrevliga och genom hårda ord så försöker de bryta ner mig som redan är skuldtyngd. Men det är bara ord. Man behöver inte tala med dem och de måste respektera detta om man undanber sig muntlig kontakt. Det räcker att en skuld har kommit till inkasso för att den kan tas upp i skuldsaneringsansökan. Det bästa är ändå att ha tät kontakt med budget- och skuldrådgivaren. Det är inget krav längre på att skulderna ska ha en viss ålder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Oregistrerade, post: 11093"] Nej, budget- och skuldrådgivaren frågar inte varför man har dragit på sig så mycket skulder. Man behöver inte skämmas för sina skulder. De ser inte bakåt utan framåt. De ser hur mycket skulder du har och vad som är din bästa lösning. Kan du inte bli skuldfri inom överskådlig tid så är en skuldsanering det bästa och budget- och skuldrådgivaren fixar med ansökan och hjälper dig med alla papper som man får från inkassobolagen med mera. Det är en suverän service som jag tycker fler borde utnyttja. Man får jättefin hjälp och stöd. Ibland kanske det räcker med utmätning från KFM under en viss tid för att bli skuldfri. Det finns alltid en lösning där du som individ sätts i centrum och du ska må bra. Ja, man kan få skuldsanering med fast jobb. De ser på din inkomst och skulderna. Man ser på hur mycket KFM kan dra per månad och sedan hur mycket det är i förhållande till dina skulder. Du får alltid behålla ett förbehållsbelopp, se exakta summor på KFMs hemsida, och till hyran (en rimlig hyra). Man kan mejla till KFM och få svar på dessa frågor. Man behöver inte ringa. De svarar snabbt och är faktiskt trevliga att ha att göra med. Jag har läst mycket negativt om KFM men än så länge har jag bara positivt att säga om dem. Jag har både ringt och mejlat dem och de lika vänliga varje gång. Inkassobolagen är de som är de otrevliga och genom hårda ord så försöker de bryta ner mig som redan är skuldtyngd. Men det är bara ord. Man behöver inte tala med dem och de måste respektera detta om man undanber sig muntlig kontakt. Det räcker att en skuld har kommit till inkasso för att den kan tas upp i skuldsaneringsansökan. Det bästa är ändå att ha tät kontakt med budget- och skuldrådgivaren. Det är inget krav längre på att skulderna ska ha en viss ålder. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
frågor om kronofogden
Topp