- Meddelanden
- 130
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Hej forumet!
Läser ganska flitigt här, varit till stor hjälp.
Tänkte ställa ett par frågor inför en ansökan om ett samlingslån.
Fråga 1
Hur ser bankerna på om man är gift eller inte när de tittar på ansökan? Är det bättre eller sämre inför en ansökan.
Fråga 2
Om man har barn ska man "glömma" fylla i att man har det eller är det bara dumt? I mitt fall har jag ett barn. Spelar de nån roll?
Fråga 3
Varit föräldraledig stor del förra året så inkomsten från föregående år var rätt låg i jämförelse med vad jag verkligen tjänar, uppdateras ju i nästa deklaration. Bör man vänta på det innan ansökan eller kan det gå ändå?, sorteras man bort automatiskt via lendo tex eller kan man få skicka in lönespeccar?
Lite annan kort information om mina förutsättningar.
UC betyg 3.5
Förfrågningar 0
Inkomst 290.000 (vid nästa deklaration)
Lån totalt 550.000
Kommer ansöka om 150.000 att samla.
Tack För er hjälp
Läser ganska flitigt här, varit till stor hjälp.
Tänkte ställa ett par frågor inför en ansökan om ett samlingslån.
Fråga 1
Hur ser bankerna på om man är gift eller inte när de tittar på ansökan? Är det bättre eller sämre inför en ansökan.
Fråga 2
Om man har barn ska man "glömma" fylla i att man har det eller är det bara dumt? I mitt fall har jag ett barn. Spelar de nån roll?
Fråga 3
Varit föräldraledig stor del förra året så inkomsten från föregående år var rätt låg i jämförelse med vad jag verkligen tjänar, uppdateras ju i nästa deklaration. Bör man vänta på det innan ansökan eller kan det gå ändå?, sorteras man bort automatiskt via lendo tex eller kan man få skicka in lönespeccar?
Lite annan kort information om mina förutsättningar.
UC betyg 3.5
Förfrågningar 0
Inkomst 290.000 (vid nästa deklaration)
Lån totalt 550.000
Kommer ansöka om 150.000 att samla.
Tack För er hjälp