Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Frågor fr banken kring transaktioner

man vet aldrig vad dom vill, men risk finns att du blir spärrad. Så öppna konto i nån annan bank och ta bankid där! och avsluta bankid hos swedbank, då kan dom inte spärra ditt bankid i allafall!

Hej, vill banken ha svar på kundkännedomfrågor när dem misstänker något eller är det något dem skickar ut till alla varje år?
Både och! Kundkännedomfrågor skickas ut med jämna mellanrum (inte varje år), men det kan även skickas ut frågor kring specifika transaktioner om det finns misstankar om t ex penningtvätt.

man vet aldrig vad dom vill, men risk finns att du blir spärrad. Så öppna konto i nån annan bank och ta bankid där! och avsluta bankid hos swedbank, då kan dom inte spärra ditt bankid i allafall!
Nej... Kundkännedom är något dem måste fråga om enligt lag. Svarar du inte så finns en risk att du blir avslutad..

Både och! Kundkännedomfrågor skickas ut med jämna mellanrum (inte varje år), men det kan även skickas ut frågor kring specifika transaktioner om det finns misstankar om t ex penningtvätt.
Frågor kring specifika transaktioner brukar väl inte kallas kundkännedom?
Kundekännedom är något jag har fått återkommande från min bank, senaste är det bara "stämmer detta fortfarande".

Frågor kring specifika transaktioner brukar väl inte kallas kundkännedom?
Kundekännedom är något jag har fått återkommande från min bank, senaste är det bara "stämmer detta fortfarande".
Rätt! Det andra är frågor kring specifika transaktioner.

Det går inte att ha en titel med tre prickar!

Vad är du orolig för? Är väl bara svara på frågorna?

Vad äre för transaktioner? Skulle gissa att de är utlandsbetalningar från spel?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp