Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Frågor angående skuldsanering för er som lyckas

1. Måste man vara inskriven hos kronofogden redan för att bli beviljad skuldsanering, dvs måste man släppa allt för att få massa påminnelser, inkassokrav och sånt först? Har lyckas trassla mig runt det utan påminnelse och inkasso. Men är ändå beredd att söka om det går.

2. Kan man bli beviljad skuldsanering med drygt 1 miljon i skulder som 28 åring? mestadels spelskulder.

3. Kontaktar dom min arbetsgivare?

4. Kommer dom hem till mig?

5. Kontaktar dom anhöriga och föräldrar?

6. Går det att få posten via kivra eller dundrar det ner papper i brevlådan titt som tätt?

Vad ska man tänka på om man väljer att söka och vad tror ni chansen för att bli beviljad är?

Hej
Du har en hel tråd som heter ”skuldsaneringstråden” där du kan få svar på i princip alla dina frågor.

Du behöver inte först ha löneutmätning för att få skuldsanering men de flesta hamnar där innan då handläggningstiden är väldigt lång.

Om du inte har möjlighet att betala av dina skulder under 15 år så kan man vara berättigad en skusan. Det krävs ju dock en hel del arbete från din sida, spelpaus, ta hjälp av en beroendemottagning osv osv så du kan visa vad du har gjort för att behandla ditt missbruk. Även bra att förhandla med lånegivare, inte ta nya lån. Försöka visa där art du har gjort allt du kan.

Nej dom ska inte kontakta din arbetsgivare. Det är vid löneutmätning som lönekontoret på ditt företag blir informerade.

Varför skulle kfm kontakta dina föräldrar och övriga anhöriga, du är väl myndig?

Har aldrig fått kfm genom kivra under dessa 2 år jag har haft med dom att göra så det skulle jag tyvärr inte tro.

Råd till dig, kontakta en skuld&budgetrådgivare i din kommun som kan hjälpa dig med alla dina frågor, gå igenom dina skulder och hjälpa till med en ansökan för skuldsanering.

1. Måste man vara inskriven hos kronofogden redan för att bli beviljad skuldsanering, dvs måste man släppa allt för att få massa påminnelser, inkassokrav och sånt först? Har lyckas trassla mig runt det utan påminnelse och inkasso. Men är ändå beredd att söka om det går.

2. Kan man bli beviljad skuldsanering med drygt 1 miljon i skulder som 28 åring? mestadels spelskulder.

3. Kontaktar dom min arbetsgivare?

4. Kommer dom hem till mig?

5. Kontaktar dom anhöriga och föräldrar?

6. Går det att få posten via kivra eller dundrar det ner papper i brevlådan titt som tätt?

Vad ska man tänka på om man väljer att söka och vad tror ni chansen för att bli beviljad är?

Nej
Ja
Nej
Nej
Nej
Nej

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp