Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Frågor angående betalningsanmärkning och redan tagna lån

Jag har fått betalningsanmärkning pga ett sms lån.(Den är betald nu) Jag är gift och vi bor i hus. Igår fick jag brev från Ge money bank att mitt kreditkort har stängts för vidare köp pga av uppgifter dom fått från Uc. Detta pga av min betalningsanmärkning. Blir det automatiskt så om man får en betalningsanmärkning att dom stoppar krediterna?
Kommer min bank att få veta att jag har en betalningsanmärkning där jag har mitt huslån. Och i såna fall kommer dom att vidta några åtgärder? Har aldrig varit försenad med mina huslån. Har alltid skött dom väl. Eller är det bara dom som jag har kreditkort hos? Sen har jag en annan fråga. Min man vill ta ett banklån för att betala av alla småskulder. Min man har inga betalningsanmärkningar. Kommer han ha svårigheter att ta ett lån pga att jag har betalningsanmärkning? Kollar dom på det? Tacksam för svar.

Senast ändrad:
Dina krediter kan jag inte svara på men förmodligen är väl dom rädda att du skall förvärra din ekonomi. så länge du har en anmärkning så blir det svårt att ta nya krediter. Så länge du inte söker nya lån på din bank så skulle dom nog inte få reda på att du har anmärkning. Så dina huslån behöver du inte ora dig för, då du har säkerhet så det går på som vanligt med betalningarna. sen länge din man tar lån själv så drabbas inte han av din anmärkning. kanske inte ett 100 % svar men lite hjälp kanske

En till fråga: Min man sökte lån på Lendo idag 30 000:- och han fick ett erbjudande från Ge money bank. Jag fick ju ett brev från dom igår att jag inte får använda min kredit(står själv på den krediten) nå mer eftersom Uc har gett uppgifter till dom att jag har draigit på mig en betalningsanmärkning. Om min man tackar ja till lånet så kommer detta att påverka hans lån på nåt vis? Tänkte att banken ångrar sig... Med tanke på att vi har samma lönekonto och lånet kommer ju att betalas dit.

det drabbar inte din man.han ska kunna få lånet så länge du inte finns med som medsökande.
för kredikortet står endast på dig eller?jag är hos kfm med utmätningm.m. men min kan ta lån o kort hos samma lånegivare som jag hadde så länge jag inte är medsökande.
så har dom erbjudit han lånet så är det hans.

Jag har fått betalningsanmärkning pga ett sms lån.(Den är betald nu) Jag är gift och vi bor i hus. Igår fick jag brev från Ge money bank att mitt kreditkort har stängts för vidare köp pga av uppgifter dom fått från Uc. Detta pga av min betalningsanmärkning. Blir det automatiskt så om man får en betalningsanmärkning att dom stoppar krediterna?
Kommer min bank att få veta att jag har en betalningsanmärkning där jag har mitt huslån. Och i såna fall kommer dom att vidta några åtgärder? Har aldrig varit försenad med mina huslån. Har alltid skött dom väl. Eller är det bara dom som jag har kreditkort hos? Sen har jag en annan fråga. Min man vill ta ett banklån för att betala av alla småskulder. Min man har inga betalningsanmärkningar. Kommer han ha svårigheter att ta ett lån pga att jag har betalningsanmärkning? Kollar dom på det? Tacksam för svar.

Vad konstigt att dom gör så?
Har aldrig hört nåt liknande
Din man har inga anmärkningar och har heller inga svårigheter att ta lån själv så länge du inte står som medsökande
Dock förutsätter det ju att han har marginaler att ta lån själv.
Banken får inte reda på att du har anmärkning så länge du inte själv ansöker om lån eller andra krediter

Det är inte helt ovanligt att kreditkortsbolag kreditbevakar sina kunder och så fort det registreras en anmärkning säger det pling i deras dator. Har själv råkat ut för det, dock inte GE Monebank utan ett annat bolag.

Ge money bank har tydligen kreditbevakning. Jag fick brev från Uc att dom har lämnat uppgifter på mig till Ge money bank. Där stod även att det registreras inte som en förfrågan hos Uc. Vet någon vilka andra banker som har kreditbevakning? Kan tänka mig att det är banker som har kreditkort som har tjänsten kreditbevakning.

gemoney och ikanobanken

jag också fått kreditbevakning,dom gör det 1 gång om året.och jag har banklån hos båda inga kredit kort.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp