Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga om löneutmätning och skatteåterbäring

Hej! Jag såg att man kan spärra utbetalning för skatteåterbäring. Om man spärrar det så kan de väl inte betala ut det till kronkalle? (om man har löneutmätning) Och sen kan jag begära att häva spärren och ta ut min skatteåterbäring?

"Du kan begära en utbetalningsspärr om du vill låta pengar stå kvar på skattekontot för att täcka framtida skatter och avgifter. Du kan välja att spärra antingen ett visst belopp (beloppsspärr) eller alla utbetalningar (totalspärr). Du kan även välja om spärren ska gälla till ett visst datum eller om den ska gälla tills vidare."

Nån som vet hur och om detta fungerar?

Hej! Jag såg att man kan spärra utbetalning för skatteåterbäring. Om man spärrar det så kan de väl inte betala ut det till kronkalle? (om man har löneutmätning) Och sen kan jag begära att häva spärren och ta ut min skatteåterbäring?

"Du kan begära en utbetalningsspärr om du vill låta pengar stå kvar på skattekontot för att täcka framtida skatter och avgifter. Du kan välja att spärra antingen ett visst belopp (beloppsspärr) eller alla utbetalningar (totalspärr). Du kan även välja om spärren ska gälla till ett visst datum eller om den ska gälla tills vidare."

Nån som vet hur och om detta fungerar?

Kronofogden har rätt att ta dom ändå tyvärr.....

Min tolkning är ju att fogden utmäter överskjutande skatt oavsett in den betalas ut eller inte. Men jag har även något i bakhuvudet som säger att jag har läst att det finns personer som har lyckats.

Min tolkning är ju att fogden utmäter överskjutande skatt oavsett in den betalas ut eller inte. Men jag har även något i bakhuvudet som säger att jag har läst att det finns personer som har lyckats.

Ja, det var ett systemfel som gjorde att en del lyckades häromåret. Nu tror jag ej det går. Skattemyndighet och kronofogden samkör allt

har man utmätning kommer inte pengarna in på skattekontot
dras till KFM direkt enl den info jag fått

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp