Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga om inledande av skuldsanering?

Om man lyckas komma till att man får inledande till sanering och har löneutmätning avbryts utmätningen då direkt?
Kommer jag då få hela min lön under tiden inledande pågår eller betalar jag något annat under tiden?
Läst om 2-4 månader innan inledandet är klart isåfall och man får saneringen stämmer det?

Löneutmätning avbryts direkt. När man får inledande sen komer du få att betala till kfm direkt istället för löneutmätning. Du kommer få en betalplan hur mycket du ska betala in till kfm.

Löneutmätning avbryts direkt. När man får inledande sen komer du få att betala till kfm direkt istället för löneutmätning. Du kommer få en betalplan hur mycket du ska betala in till kfm.
Ah ok läste nämligen att när inledande börjar så spara undan pengar från lönen till saneringen är klar så man har lite extra buffert.
Men då stämmer inte det då

Ah ok läste nämligen att när inledande börjar så spara undan pengar från lönen till saneringen är klar så man har lite extra buffert.
Men då stämmer inte det då
Det var innan nya skuldsaneringslagen. Då betalade man inget under inledande. Numera gör man det. Vet inte om man kanske kan få behålla någon lön.

Det var innan nya skuldsaneringslagen. Då betalade man inget under inledande. Numera gör man det. Vet inte om man kanske kan få behålla någon lön.
Ok där ser man.
Så det är samma belopp man betalar ändå till utmätningen då kanske bara att man betalar till andra nu istället

Ok där ser man.
Så det är samma belopp man betalar ändå till utmätningen då kanske bara att man betalar till andra nu istället
Du betalar enligt betalplanen på skuldsaneringen.

Man får behålla den månadslönen som är vid själva inledandet. Jag fick inledande skuldsanering den 22:a i månaden, men då var min lön redan färdig den månaden, så löneutmätningen skedde. Redan den 28:e samma månad, så fick jag utmätningen i retur från KF.
Månaden därefter betalade jag direkt till KF enligt en ”preliminär betalplan”.

Man får behålla den månadslönen som är vid själva inledandet. Jag fick inledande skuldsanering den 22:a i månaden, men då var min lön redan färdig den månaden, så löneutmätningen skedde. Redan den 28:e samma månad, så fick jag utmätningen i retur från KF.
Månaden därefter betalade jag direkt till KF enligt en ”preliminär betalplan”.
Är det så? Har för mig min man betalade in på betalplanen samma månad som inledande, kanske beror på när i månaden man får inledande...?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp