Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga, har pågående skuldsanering

Hej fina ni :)

Jag har pågående skuldsanering och sista blir då nästa år så skönt. Men jag har lånat från min kompis 50tusen och betalade varje månad till henne pengarna som jag jobba extra . Min fråga är hur påverkar min skuldsanering ? Ska kronofogden eller borgenär kontrollera min konto eller?

Att skuldsätta sig ytterligare under en pågående skuldsanering rekommenderas inte. Om någon av borgenärerna eller KFM får nys om detta kan din skuldsanering riskeras. Betala av lånet snabbt och säg inget till dina borgenärer/KFM. KFM kontrollerar inte ditt konto under en skuldsanering.

Var beredd på att om du jobbar mycket extra kan borgenäree begära omprövning för att få en bättre betalplan

Att skuldsätta sig ytterligare under en pågående skuldsanering rekommenderas inte. Om någon av borgenärerna eller KFM får nys om detta kan din skuldsanering riskeras. Betala av lånet snabbt och säg inget till dina borgenärer/KFM. KFM kontrollerar inte ditt konto under en skuldsanering.
Är det så.?
Kan de ifrågasätta om man söker/tar nya lån?
Dock så blir det svårt att klara en skuldsanering med nya lån och risken för löneutmätning är stor om de nya lånen inte betalas.

Det är nära nog omöjligt att ta nya lån under en sanering...UC bryr sig inte ens om att att ge något kreditbetyg under saneringen...De tycker det är totalt meningslöst....

Det är nära nog omöjligt att ta nya lån under en sanering...UC bryr sig inte ens om att att ge något kreditbetyg under saneringen...De tycker det är totalt meningslöst....
Jag tänkte mer om en löneansökan kan stjälpa.

Jag tänkte mer om en löneansökan kan stjälpa.

En viktig del av Kronofogdens bedömning för att bevilja en skuldsanering är att man inte skuldsätter sig ytterligare. Ett beslut om skuldsanering kan omprövas på begäran av borgenärerna om du fortsätter skuldsätta dig (är inte helt 100% men tämligen säker).

En viktig del av Kronofogdens bedömning för att bevilja en skuldsanering är att man inte skuldsätter sig ytterligare. Ett beslut om skuldsanering kan omprövas på begäran av borgenärerna om du fortsätter skuldsätta dig (är inte helt 100% men tämligen säker).

Ny skuldsättning är inte grund för upphävning. Att få Löneutmätning är inte heller det, men det kan ju innebära problem att klara sina skuldsaneringsbetalingar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp