Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Folkia inkasso

Fick inkassokrav av Folkia idag ringde de för avbetalningsplan fick på tre ggr, ville betala fr.o.m. Juni men de gick inte med på det :( kan man göra på något sätt för att de ska gå med på det? Kan jag tjata till mig det? Jag kommer inte att klara av att börja betala denna månad :( varför är de så svåra för har gått med de andra men Svea är så hårda och nästa otrevliga blir så ledsen, började gråta i telefon som ett barn, faan vet inte vad jag ska ta mig till:( jag vill ju betala men kan inte denna månad! Ushhh!!

jag har varit i samma sits
men jag bet inte ändå kom väl en påminnelse en tid efter det då mejlade jag att jag bet vid nästa lön

Jag förstår precis hur du känner det har också haft mitt Folkialån hos Svea inkasso och de är stenhårda pratade du med handläggaren för ditt ärende eller med kundtjänst? Mitt lån gick till inkasso i december och de ville ha betalt redan samma månad. När jag pratade med dem så sa de att Folkia bestämt detta medan andra säger att det är Svea som bestämmer. Har du inte pratat med handläggare så försök det annars vet jag tyvärr inte vad du ska göra.

Jag pratade med kundtjänst, ska ta kontakt med handläggaren när jag fått avbetalningen hemskickad! Hon sa till mig att det är Svea som bestämmer, fattar inte att det kan vara så olika bud, hatar det! Tack för era svar, mår så dåligt :(

svea är jobbiga att ha att göra med, men beror inte olika bud på att det helt enkelt är olika tror ni? Att svea bestämmer för vissa långivare, men att andra långivare får bestämma själva...

svea är jobbiga att ha att göra med, men beror inte olika bud på att det helt enkelt är olika tror ni? Att svea bestämmer för vissa långivare, men att andra långivare får bestämma själva...

Jag tvivlar på att det är så, antingen sätter långivarna reglerna eller så sätter inkassobolagen dessa. Jag tror inget inkassobolag går med på att göra olika beroende på vilken långivare de handlägger ärenden för.

Både Svea och Folkia var dom som skickade flest personer till KFM
2012

Riktiga grisföretag båda två.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp