Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Folkia eget inkasso. Erfarenheter?

Jag beslutade att släppa mitt K365 till inkasso. Trodde det skulle gå via Svea men idag damp ner ett brev från Folkia inkasso. Så dom har tydligen eget nu. Utskrivet den 7/3, landade IDAG i min brevlåda och skulden ska vara betald idag!! Nu är jag rädd att dom hinner skicka vidare, vet nån hur snabba dom är?? Om jag skickar ett mail nu ikväll, kan de gå med på avbetalningsplan då tro...? Ingen svarar denna tid på tfn, har försökt!

Själva inkassot är kanonbra att ha att göra med, men sanslöst långsamma med posten! Har upptäckt att Folkias grejor (inkl 365) verkar gå till inkasso prick på dagen en månad från första förfallodagen. Tyvärr har jag ingen koll på hur snabbt de skickar vidare sen men misstänker utifrån hur långsamma de är annars att det inte går så fort....

Vad frågar dom när ni ringde dem?

Jag skickade igår kväll ett mail som jag fick svar på i morse. Dom undrade vad jag hade för förslag på avberalningsplan. Godtog inte mitt förslag fullt ut men jag fick på 5 månader. Så bättre än Sveas 3 mån:)

Jamen vad skönt! Jag upplever också att de är jättemycket bättre än Svea, och som sagt också jättebra att det löste sig!!!

Jag har ett lån hos Folkia på 14.000kr på 12 månader.
Så jag betalar cirka 1550kr per månad.
Min februari-avi har nu hamnat hos inkasso så jag ska maila o fixa avbetalningsplan.
Men om min mars-avi också hamnar hos inkasso då?
Kan jag ordna med avbet.plan på den med då eller sägs hela lånet upp i sin helhet om fler än en avi hamnar hos inkasso? Nån som vet?

Jag har ett lån hos Folkia på 14.000kr på 12 månader.
Så jag betalar cirka 1550kr per månad.
Min februari-avi har nu hamnat hos inkasso så jag ska maila o fixa avbetalningsplan.
Men om min mars-avi också hamnar hos inkasso då?
Kan jag ordna med avbet.plan på den med då eller sägs hela lånet upp i sin helhet om fler än en avi hamnar hos inkasso? Nån som vet?

Vad hände med ditt ärende? Jag sitter nog själv med samma upplägg...

Fått påminnelse på feb avin och mars avin.
Inte hört nåt mer

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp