Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fogden löneutmätning

Har angett inkomst och de har skickat ut vad dom ska ha och vad jag får behålla. Nu är de så att jag kan jobba extra varje månad och få ut mer. Frågan är då. Vem betalas de extra ut till då dom bestämt att dom ska ha en summa och jag en summa.

Då kommer du få behålla extra pengarna så länge du inte har ett maxbeslut.

Vet inte vad de är för beslut. De var detta som stog kanske får läsa igenom igen

Står bara utmätningsbart belopp Xxxxx och förbehållsbelopp Xxxxx.
enligt chat GPT så skickar arbetsgivaren allt som överstiger mitt förbehållsbelopp till fogden?

enligt chat GPT så skickar arbetsgivaren allt som överstiger mitt förbehållsbelopp till fogden?
Står det ett belopp dom kommer att utmäta så skulle jag nog säga att det inte är ett maxbeslut. Men jag vågar inte säga helt säkert.

Nej, bara vid maxbeslut. Står det i ditt beslut att du alltid har rätt att behålla XXXXX så kommer dem dra ett fast belopp i månaden. Du kommer få behålla resterande.

Ja alltså det beloppet jag får behålla är ju hyra plus existensminimum,

Har angett inkomst och de har skickat ut vad dom ska ha och vad jag får behålla. Nu är de så att jag kan jobba extra varje månad och få ut mer. Frågan är då. Vem betalas de extra ut till då dom bestämt att dom ska ha en summa och jag en summa.
Du är lite otydlig. Men står det i ditt beslut att de ska dra (nu hittar jag bara på en summa) 8000 kr så har du inte ett maxbeslut. Det brukar också stå att NN har alltid rätt att behålla xxxxx kr, dvs du kan aldrig få mindre än det utan det blir mindre summa till KFM ist.
Om det varit ett maxbeslut hade det inte stått någon summa utan allt över vad du ska ha till boende, ev resor t o fr jobb o bokostnad kommer då att dras i löneutmätning. Jobbar du extra kommer det också dras.
I ditt fall så ser det ut som att du har "vanligt" beslut så då behåller du det du tjänar extra. Jag har själv haft löneutm 2 ggr i mitt liv o har då alltid behållit det jag tjänat extra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp