Flytta Bolån och öka belåning utan att visa kontoutdrag

Har efter några turbulenta år hamnat rätt igen och skulle vilja flytta vårt bolån från Bluestep för att få ner räntan/månadskostnaden.
Har dessvärre fortfarande några inkasso avbetalningar ca 180K som vi brottas med som har väldigt hög ränta 25-30% dessa syns dock inte på UC.
Dessa skulle jag vilja baka in i det nya lånet.
Huset är värt 1.3 milj och vi har lån på 800k tänkte höja till 1.1 milj.
Jag tjänar 50k i månaden frugan är sjukskriven dock utan någon inkomst för tillfället, vi har 2 barn, snart ingen betalningsanmärkning och har 2% i UC score.
Vill helst inte berätta för nya bolåne-banken om inkasso avbetalningarna då de kanske börjar tveka, så därför vill jag slippa visa kontoutdrag.
Var har man störst chans att slippa det?

Senast ändrad:
Generellt verkar SEB vara på hugget.

Flyttade smidigt från Bluestep till Danske utan krav på kontoutdrag. Dock höjde jag aldrig bolånet.
Idag har vi fått nytt bolån beviljat hos SEB för ett nytt hus som vi får i sommar, de har inte begärt några kontoutdrag.

Du kanske bör säga att du vill utöka lånet för att renovera så kanske det går smidigare?

Flyttade smidigt från Bluestep till Danske utan krav på kontoutdrag. Dock höjde jag aldrig bolånet.
Idag har vi fått nytt bolån beviljat hos SEB för ett nytt hus som vi får i sommar, de har inte begärt några kontoutdrag.

Du kanske bör säga att du vill utöka lånet för att renovera så kanske det går smidigare?
Det var precis så jag tänkte. Har påbörjat renovering men har vissa grejjer kvar. (Man blir ju aldrig färdig )

Röstar fortfarande på Nordea. Inkasso behöver inte vara något problem.
När går sista betalningsanmärkning ur?
Finns det inga som vill låna ut vanligt lån för att släcka inkasso? Har ni andra blanko?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp