Har efter några turbulenta år hamnat rätt igen och skulle vilja flytta vårt bolån från Bluestep för att få ner räntan/månadskostnaden.
Har dessvärre fortfarande några inkasso avbetalningar ca 180K som vi brottas med som har väldigt hög ränta 25-30% dessa syns dock inte på UC.
Dessa skulle jag vilja baka in i det nya lånet.
Huset är värt 1.3 milj och vi har lån på 800k tänkte höja till 1.1 milj.
Jag tjänar 50k i månaden frugan är sjukskriven dock utan någon inkomst för tillfället, vi har 2 barn, snart ingen betalningsanmärkning och har 2% i UC score.
Vill helst inte berätta för nya bolåne-banken om inkasso avbetalningarna då de kanske börjar tveka, så därför vill jag slippa visa kontoutdrag.
Var har man störst chans att slippa det?
Har dessvärre fortfarande några inkasso avbetalningar ca 180K som vi brottas med som har väldigt hög ränta 25-30% dessa syns dock inte på UC.
Dessa skulle jag vilja baka in i det nya lånet.
Huset är värt 1.3 milj och vi har lån på 800k tänkte höja till 1.1 milj.
Jag tjänar 50k i månaden frugan är sjukskriven dock utan någon inkomst för tillfället, vi har 2 barn, snart ingen betalningsanmärkning och har 2% i UC score.
Vill helst inte berätta för nya bolåne-banken om inkasso avbetalningarna då de kanske börjar tveka, så därför vill jag slippa visa kontoutdrag.
Var har man störst chans att slippa det?
Senast ändrad: