Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Flexkontot inkasso – Går ärendet vidare till Kronofogden om jag inte betalar?

Har fått ett inkassokrav ifrån BFM INKASSO idag, skickas det vidare till krono eller ett annat inkasso sen? Enda infon i kravet.
Notera att ovanstående belopp har förfallit till betalning och att vi därför emotser din betalning omgående.

Dom skickar det direkt till kronofogden

Vet du hur många dagar det tar ?
Det är nog väldigt individuellt!
Du har ett datum på inkassobrevet där det står sista inbetalning innan det går vidare. I mitt fall så gick det på några dagar eftersom jag påtalat tydligt och klart att jag ej kunde betala och hänvisade till KF.
Faktum var att de var snabbast av alla de sms bolag som jag lånat ifrån som skickat mig vidare.
Men i mina ögon så är de lätt att förhandla med om du har möjlighet att betala. Brixo och co ägs av samma koncern och bfminkasso äger dom själva.
Du har tre alternativ i mina ögon!
1/ betala omgående!

2/ Ta kontakt med deras kundtjänst och var så ödmjuk du bara kan så kommer de säkert skjuta upp betalningen i en vecka och betala därefter!

3/ släpp det till kronofogden och därefter vänta till delgivningen (skriv ej på) Ring då kundtjänst och säg att du vill betala delvis eller hela summan så återkallar de ärendet.
Fördelen med alternativ 3 är att det kan ta flera veckor innan du behöver betala beroende hur snabb dom är på att skicka det vidare, men risken är då att du behöver betala hela skulden. Hoppas du blev klokare!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp