Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

First card företagskort

På mitt jobb så ska vi ha first card med personligt betalansvar. Är det någon som har några erfarenheter av detta kort? Är Nordea hårda vid ansökning? Har inga bet.anmärkningar men 580000:- synligt och 7 ff, inkomst 450000:- och 16,5% på uc. Vore väldigt tacksam för input. Att företaget ska betalningsansvaret är inget alternativ.

På mitt jobb så ska vi ha first card med personligt betalansvar. Är det någon som har några erfarenheter av detta kort? Är Nordea hårda vid ansökning? Har inga bet.anmärkningar men 580000:- synligt och 7 ff, inkomst 450000:- och 16,5% på uc. Vore väldigt tacksam för input. Att företaget ska betalningsansvaret är inget alternativ.
Intresserad då jag är i en liknande sits. Hur blev det, ansökte du om kortet? Gick det igenom?

Jag fick nyligen genom Handelsbanken företagskort med personligt betalansvar om jag inte lämnar kvitton osv. Katastrof UC. Vet dock inte om min chef gick i god för mig. Men fick det i alla fall

Jag fick nyligen genom Handelsbanken företagskort med personligt betalansvar om jag inte lämnar kvitton osv. Katastrof UC. Vet dock inte om min chef gick i god för mig. Men fick det i alla fall
Bra ju! Tror du inte din chef hade nämnt något om det i så fall? Du fick en UC-förfrågan precis som vanligt eller? Försämrade det ditt UC-score? Och ser du krediten nu bland dina övriga krediter eller blir det något special eftersom det ändå är ett företagskort?

Jag har också företagskort med eget betalandvar om jag inte kan uppvisa kvitto. Var inga problem alls. Det var chefen själv som fixade det till mig.Hade dock en limit på 10k/vecka.
Glömde kvitto flertalet gånger men går ju alltid att gå in och kolla senaste transaktioner -> ringa butik -> få kvitto mailat. Så är iprincip omöjligt att ”slarva” bort kvittot. Och jag ringde själv och la en spärr så jag ej kan göra automat-uttag

Intressant! Ja det är det alltid i slutändan, men det finns ju också två varianter - ett med personligt betalningsansvar och ett där det är företagsansvar.

I mitt fall är det kortet med personligt betalningsansvar och hos oss står det att en kreditupplysning tas på mig som medarbetare. Jag tror dessutom det är ett no limit-kort så det känns logiskt. Är därför rädd att bli nekad kortet vid kreditupplysning och på så vis hamna i en utsatt situation på jobbet.

Har jobbat stenhårt senaste halvåret och gjort stora framsteg med min ekonomiska situation, har en konkret plan och kommer bli skuldfri om några år. Det skulle kännas som ett bakslag om detta kom fram samt att en UC tas och försämrar mitt betyg.

Intressant! Ja det är det alltid i slutändan, men det finns ju också två varianter - ett med personligt betalningsansvar och ett där det är företagsansvar.

I mitt fall är det kortet med personligt betalningsansvar och hos oss står det att en kreditupplysning tas på mig som medarbetare. Jag tror dessutom det är ett no limit-kort så det känns logiskt. Är därför rädd att bli nekad kortet vid kreditupplysning och på så vis hamna i en utsatt situation på jobbet.

Har jobbat stenhårt senaste halvåret och gjort stora framsteg med min ekonomiska situation, har en konkret plan och kommer bli skuldfri om några år. Det skulle kännas som ett bakslag om detta kom fram samt att en UC tas och försämrar mitt betyg.
Tror inte det är några problem. Och om så är fallet så ta ett snack med chefen och berätta din situation. Somsagt, alla kan vi begå misstag och göra dumma saker.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp