Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Finns det någon hållhake med CSN?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gnetaren" data-source="post: 95034" data-attributes="member: 4201"><p>Det finns en orsak till att jag betalade av CSN skulden jag hade när jag ”ändå var på gång”:</p><p></p><p></p><p>De är rabiata och har hur mycket resurser som helst för att jaga dig, men inga som helst resurser för att hjälpa dig… De ser dessutom till att anmäla dig till kronofogden INNAN de börjar jaga dig... Antagligen för att se till att du inte ska kunna få andra lån.</p><p></p><p>De skickar alltid skulden, om du inte betalar, till kronofogden. De skriver alltid upp din inkomst meddetsamma, ifall den blir högre i deklarationen och ökar därmed beloppet du måste betala per månad</p><p></p><p>De skriver ALDRIG ner beloppet du ska betala utan du måste ansöka om det. Ansökan beviljas med ett års fördröjning i betalningen. Har du då obetalda belopp kvar från mellanperioden skickas dessa till kronofogden.</p><p></p><p>Varje år förnyas kraven på obetalda belopp hos kronofogden. Dessa finns inte med i beräkningen på vad du ska betala baserat på din inkomst utan är utöver dem.</p><p></p><p> Jag hade betalt det senaste kravet jag fått från dem, men eftersom de inte godkänt min begäran om minskad betalning (min ansökan behövde kompletteras, inget de meddelade mig, utan man måste själv hålla koll på det). Jag vet att man ska hålla reda på sina skulder, men just då var de för många för att jag skulle ha koll. Jag trodde dessutom att beloppet för det senaste året skulle baseras på min senaste deklaration. I mitt fall hade jag flyttat (flyttändringen meddelad till skatteverket) så, jag fick inte påminnelsen om den obetalda årsavgiften från dem.Skulden gick direkt till kronofogden. Beskedet om den fick jag från kronofogden (inte CSN) som tydligen inte hade några problem med att kolla min folkbokföringsadress(Det har inte CSN heller när det verkligen krävs) . Ett års betalning, baserat på en inkomst jag inte hade haft på mer än 2 år gick alltså till kronofogden när de inte fick något svar efter EN påminnelse.</p><p></p><p>Jag fick inte ens en kommentar när jag betalade hela lånet. Bara en snäsning i telefonen (om att jag kunde gå in på ”mina sidor” och kolla och att det minsann inte var deras uppgift att hålla reda på alla låntagares lån) när jag ringde och ville ha det exakta beloppet för att göra inbetalningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gnetaren, post: 95034, member: 4201"] Det finns en orsak till att jag betalade av CSN skulden jag hade när jag ”ändå var på gång”: De är rabiata och har hur mycket resurser som helst för att jaga dig, men inga som helst resurser för att hjälpa dig… De ser dessutom till att anmäla dig till kronofogden INNAN de börjar jaga dig... Antagligen för att se till att du inte ska kunna få andra lån. De skickar alltid skulden, om du inte betalar, till kronofogden. De skriver alltid upp din inkomst meddetsamma, ifall den blir högre i deklarationen och ökar därmed beloppet du måste betala per månad De skriver ALDRIG ner beloppet du ska betala utan du måste ansöka om det. Ansökan beviljas med ett års fördröjning i betalningen. Har du då obetalda belopp kvar från mellanperioden skickas dessa till kronofogden. Varje år förnyas kraven på obetalda belopp hos kronofogden. Dessa finns inte med i beräkningen på vad du ska betala baserat på din inkomst utan är utöver dem. Jag hade betalt det senaste kravet jag fått från dem, men eftersom de inte godkänt min begäran om minskad betalning (min ansökan behövde kompletteras, inget de meddelade mig, utan man måste själv hålla koll på det). Jag vet att man ska hålla reda på sina skulder, men just då var de för många för att jag skulle ha koll. Jag trodde dessutom att beloppet för det senaste året skulle baseras på min senaste deklaration. I mitt fall hade jag flyttat (flyttändringen meddelad till skatteverket) så, jag fick inte påminnelsen om den obetalda årsavgiften från dem.Skulden gick direkt till kronofogden. Beskedet om den fick jag från kronofogden (inte CSN) som tydligen inte hade några problem med att kolla min folkbokföringsadress(Det har inte CSN heller när det verkligen krävs) . Ett års betalning, baserat på en inkomst jag inte hade haft på mer än 2 år gick alltså till kronofogden när de inte fick något svar efter EN påminnelse. Jag fick inte ens en kommentar när jag betalade hela lånet. Bara en snäsning i telefonen (om att jag kunde gå in på ”mina sidor” och kolla och att det minsann inte var deras uppgift att hålla reda på alla låntagares lån) när jag ringde och ville ha det exakta beloppet för att göra inbetalningen. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Finns det någon hållhake med CSN?
Topp