Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

fick rätt i tingsrätten om återvinning, hur blir jag av betalningsanmärkning nu?

Har fått tre anmärkningar som jag redan hade betalat och som jag sedan fick rätt i tingsrätten när jag ansökte om återvinning. Hur går jag vidare sedan för att få bort dessa anmärkningar?? Ska jag skicka kopior till varje inkassobolag, det blir ju en massa kopior det. Räcker det med mail el ska det vara kopior?? Tycker att det känns så hemskt med dessa anmärkningar då jag redan dessutom hade betalat!! Vilka inkasso eller UC finns det?? Behöver hjälp med detta....

var skulden betald till fodringsägaren vid utslag?
annars kan det bli svårt att få bort anmärkningarna
det enda som händer är att det inte blir utmätningsbart när du fått återvinning

i annat fall skall du skriva till UC och inkassobolagen att anmärkningarna ska bort
Ta med allt du kan för att bevisa att så är fallet så skicka med allt du har

Du kan även lägga ett mejl till UC det brukar svara snabbt och bra om hur du går tiillväga
Det är varken UC eller kronofogden som sätter anmärkningar utan det är ju inkassobolagen/fordringsägaren då det blivit utslag

Du kan även lägga ett mejl till UC det brukar svara snabbt och bra om hur du går tiillväga
Det är varken UC eller kronofogden som sätter anmärkningar utan det är ju inkassobolagen/fordringsägaren då det blivit utslag

Men det är väl först efter ett utslag hos KFM som inkassobolagen sätter sina betalningsanmärkningar?

jnär man får papper från kfm där det står utslag i ärende då har man också fått anmärkning.men du ska skriva till respektive inkassobolag plus bevis om återvinning.

Ja så är det annars blir det inga betalningsanmärkningar

återvinning

hej
om man ansöker återvinning med inhibition till tingsrätten
vad händer sen?
hur fort hör dom av sej

Om man ansöker om återvinning blir man fysiskt kallad till tingsrätten då för process eller hur funkar det??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp