Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Fick godkänd avbetalningsplan av Vivus men dem skickade ändå vidare till inkassp
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jobbarsomfanändåfattig" data-source="post: 378507" data-attributes="member: 8430"><p>Fick en godkänd avbetalningsplan av <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/1" target="_blank">Vivus</a>.</p><p>Ska betala 2000kr i ex antal månader.</p><p>Har ej fått någon typ av inbetalningsavi, så kontaktar dem den 25 när löningen är om att jag vill veta vart jag betalar samt ocr.</p><p>Får svar att dem undrar ifall jag fått brev från dem att dem tänker gå vidare till inkasso om jag inte betalar.</p><p>Ber om ursäkt att jag inte fått något men betalar gärna direkt för att undvika detta. Dem har att man kan betala via trustly så drars det från mitt bankkonto direkt.</p><p>Så jag gör detta, betalar in 2000kr. Vivus bekräftar att inbetalningen kommit.</p><p>En vecka senare dimper det ner ett papper från Gothia inkasso att jag har en skuld på 54k som ska betalas in.</p><p>Kontaktar <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/1" target="_blank">vivus</a> om detta. Tar flera dagar att få ett svar där dem ber om ursäkt. Samt att skulden gått till Gothia och dem kan inte göra någonting åt detta.</p><p>Men att inbetalningen jag gjorde på 2000kr blev dragen på beloppet. Men beloppet på som Gothia skickade till mig var det ej något avdrag.</p><p></p><p>Vad gör jag?</p><p>Jag frågade ifall vivus kan skicka tillbaka dessa 2000kr men det gör dem inte.</p><p>Tänker på att förutom detta så blir jag ju snuvad på 2000kr. Vad har jag rätt till rent jurdiskt.</p><p>Dem kan väl omöjligt blåsa mig på detta. Jag fattar ifall det står att skulden hos Gothia är på tex 50 000kr minus 2000kr som jag betalt inte. Men så är det inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jobbarsomfanändåfattig, post: 378507, member: 8430"] Fick en godkänd avbetalningsplan av [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/1"]Vivus[/URL]. Ska betala 2000kr i ex antal månader. Har ej fått någon typ av inbetalningsavi, så kontaktar dem den 25 när löningen är om att jag vill veta vart jag betalar samt ocr. Får svar att dem undrar ifall jag fått brev från dem att dem tänker gå vidare till inkasso om jag inte betalar. Ber om ursäkt att jag inte fått något men betalar gärna direkt för att undvika detta. Dem har att man kan betala via trustly så drars det från mitt bankkonto direkt. Så jag gör detta, betalar in 2000kr. Vivus bekräftar att inbetalningen kommit. En vecka senare dimper det ner ett papper från Gothia inkasso att jag har en skuld på 54k som ska betalas in. Kontaktar [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/1"]vivus[/URL] om detta. Tar flera dagar att få ett svar där dem ber om ursäkt. Samt att skulden gått till Gothia och dem kan inte göra någonting åt detta. Men att inbetalningen jag gjorde på 2000kr blev dragen på beloppet. Men beloppet på som Gothia skickade till mig var det ej något avdrag. Vad gör jag? Jag frågade ifall vivus kan skicka tillbaka dessa 2000kr men det gör dem inte. Tänker på att förutom detta så blir jag ju snuvad på 2000kr. Vad har jag rätt till rent jurdiskt. Dem kan väl omöjligt blåsa mig på detta. Jag fattar ifall det står att skulden hos Gothia är på tex 50 000kr minus 2000kr som jag betalt inte. Men så är det inte. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Fick godkänd avbetalningsplan av Vivus men dem skickade ändå vidare till inkassp
Topp