Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fick ett obehagligt mail "Vi vet att du behöver pengar"

Fick ett obehagligt mail från låneförmedlaren Webfinance med inledningen "Vi vet att du behöver pengar" hur kan man bara uttrycka sig så osmakligt och klumpigt och tro att jag skulle vända mig till dem vare sig jag skulle söka ett lån eller inte. Jag blev bara förbannad och totalt ointresserad av vad de kan erbjuda som förmedlare när de inledde med den meningen. Har fler fått mejl från dem och reagerat på detta?

Fick ett obehagligt mail från låneförmedlaren Webfinance med inledningen "Vi vet att du behöver pengar" hur kan man bara uttrycka sig så osmakligt och klumpigt och tro att jag skulle vända mig till dem vare sig jag skulle söka ett lån eller inte. Jag blev bara förbannad och totalt ointresserad av vad de kan erbjuda som förmedlare när de inledde med den meningen. Har fler fått mejl från dem och reagerat på detta?
Vadå vi vet!!! Hur kan de skriva så?? Skithögar!

Vill bara tillägga att jag har aldrig varit inne på deras sida och sökt lån vet inte vilka de är överhuvudtaget, så det gör det ännu obehagligare.

Dom borde väl kunna uppge källa till var dom fått tag i din mailadress..?

Tyckte det var så obehagligt skrivet så jag blockerade framtida mejl från dem( dumt gjort kanske) vet att jag fått mejl från dem tidigare i min skräppost men de har varit hövligare skrivna så då har jag inte brytt nig om dem utan bara blockerat dem. Vet inte om jag ska gå in på deras sida och kontakta dem men jag antar att de köpt min adress från något register.

Det är samma aktör som Finans24, kanske har du sökt där? För övrigt en märklig inledning på ett reklammail!

Nej har aldrig haft något med Finans24 heller att göra inte ens varit in på deras sida.

Hur de fått tag i mailen är nog dock inget större mysterium dock. Någon aktör du använt har sålt din adress. Tillåtet, om det funnits med något om att de kan dela med sig av dina uppgifter till "betrodda partners" i det finstilta. Något som bland annat Lendo har med i sitt användaravtal: "(person)uppgifterna kan komma att lämnas ut till Lendos AB:s samarbetspartners"

Ja då förstår jag tycker ändå att tonen i mailet var obehaglig eller så är det jag som är överkänslig. Tycker bara att de kunde uttrycka sig annorlunda än" Vi vet att du behöver pengar". min första tanke innan jag öppnade mailet var hur kan de veta det har de tillgång till mina uppgifter på något sätt.

Ja då förstår jag tycker ändå att tonen i mailet var obehaglig eller så är det jag som är överkänslig. Tycker bara att de kunde uttrycka sig annorlunda än" Vi vet att du behöver pengar". min första tanke innan jag öppnade mailet var hur kan de veta det har de tillgång till mina uppgifter på något sätt.
Lite konstigt e de allt! Och hur får de tag på uppgifter? Att skriva:
- vi vet du behöver pengar?
Har de tillgång till detta forum kanske? Och får tag på mejlen via detta? Det är ju Olustigt i vart fall..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp