Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fick bara ett erbjudande på samlingslån genom Lendo

Så idag kom dagen då min sista ff gick ut och mitt betyg ändrades från 2,8% till 2,4%. Har totalt lån på 114k och en deklarerad årsinkomst på 211k.

Så gjorde då en ansökan för samlingslån på Lendo för hela summan och fick enbart erbjudande ifrån Equilo på 110k med 19% effektiv ränta samt att de ska gå igenom transaktionshistorik.

har ju sett folk med betydligt värre förutsättningar och snarlik inkomst få samlingslån utan problem?
La ”inneboende” på boendeform då jag bor hemma hos morsan i huset så har inga utgifter förutom för mina lån.

Jag förväntade mig att iaf få några erbjudanden, tycker det är super konstigt.
Har en skuldkvot på lite mer än 50% än min inkomst och ska samla, alla mina skulder ligger på UC men icke sa Nicke. Någon som kan komma med tips på vad jag kan göra? Söka någon annanstans?

Hur många lån och långivare har du? Fråga Lendo varför det är så få erbjudande om de kan kolla igenom din ansökan ifall något inte stämmer där.

Hur många lån och långivare har du? Fråga Lendo varför det är så få erbjudande om de kan kolla igenom din ansökan ifall något inte stämmer där.
Två blanco (Anyfin & BN) + en avbetalning (Qliro) + ett kreditkort från amex, alla dessa tillsammans blir 114k.
Ringde när det hade gått 30 min och de kunde inte svara på det sa dem, de sa att bankerna kollar på ucn och sedan lämnar svar själva så Lendo var inte till någon hjälp där

Vad för nyttjandegrad är det på krediterna? Säg att du har 30k beviljat och 29k utnyttjat kan det påverka negativt. UC är ett "mysterium" och mycket hänger på vad för krediter som finns och nyttjandegrad.

Vad för nyttjandegrad är det på krediterna? Säg att du har 30k beviljat och 29k utnyttjat kan det påverka negativt. UC är ett "mysterium" och mycket hänger på vad för krediter som finns och nyttjandegrad.
Har 25.300kr att utnyttja och har utnyttjat 23.800. Men tänker ju att det inte borde vara anledningen till att jag enbart får ett erbjudnade som är ganska röv dåligt

Du har rätt låg inkomst, drygt 17k brutto

Du har rätt låg inkomst, drygt 17k brutto
Absolut, men tycker ju ändå att jag ska kunna få ett samlingslån för 50% av min inkomst, med mitt betyg, 0 ff osv.

finns ju folk som har fått lån med sämre förutsättningar därav känns det konstigt att jag enbart fått ett erbjudande, har även kollat upp alla banker som finns med i Lendo på deras krav och är långt över alla kraven.

Det är förmodligen din inkomst som sätter käppar i hjulet. Missade då jag läste 411k av någon anledning.

Det är förmodligen din inkomst som sätter käppar i hjulet. Missade då jag läste 411k av någon anledning.
Ja jo vet att inkomsten är på det mindre laget som @Lasseman har påpekat, men allas krav ligger på 160k årsinkomst osv därav min förundran att jag enbart fått ett erbjudande.

Har ju sett folk med snarlik inkomst runt 250k som är belånade upp till 400k, därav att jag blev förvånad, men har ni några tips på vart jag kan kolla osv? För hade verkligen behövt komma ner i månadskostnad, tanken är att extra amortera när jag kan men hade behövt komma ner för de månader jag inte kan extra amortera.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp