Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Smslån
Ferratum uppsagt min konto utan andlening
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Urgoth" data-source="post: 342675" data-attributes="member: 7257"><p>Ja, jag är långt från säker på hur del funkar praktiskt juridiskt, men den här typen av internationella företag anpassar sig ofta självmant till lokal lagstiftning för att det annars kan bli en dyr rättsprocess. Man kan jämföra med tex spelbolag, större aktörer anpassar sig efter lokalt gällande regler, andra mindre uppstickare har sin affärsidé att verka i utrymmet där den inte tycks funka. Men när mycket plötsligt står på spel kan de sätta allt på ett kort och hävda sin rätt, tänker t ex på Kindreds nuvarande process mot norska motsvarigheten till Spelinspektionen eller deras tidigare tvist med motsvarigheten i Nederländerna. EU-bestämmelser rörande lån kontra lokal lagstiftning har i nuläget många hål och gråzoner som är oklara eftersom ramverket är så nytt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Urgoth, post: 342675, member: 7257"] Ja, jag är långt från säker på hur del funkar praktiskt juridiskt, men den här typen av internationella företag anpassar sig ofta självmant till lokal lagstiftning för att det annars kan bli en dyr rättsprocess. Man kan jämföra med tex spelbolag, större aktörer anpassar sig efter lokalt gällande regler, andra mindre uppstickare har sin affärsidé att verka i utrymmet där den inte tycks funka. Men när mycket plötsligt står på spel kan de sätta allt på ett kort och hävda sin rätt, tänker t ex på Kindreds nuvarande process mot norska motsvarigheten till Spelinspektionen eller deras tidigare tvist med motsvarigheten i Nederländerna. EU-bestämmelser rörande lån kontra lokal lagstiftning har i nuläget många hål och gråzoner som är oklara eftersom ramverket är så nytt. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Smslån
Ferratum uppsagt min konto utan andlening
Topp